تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

برند کاسیو  ، از غول های ساعت سازی دنیا به شمار می رود که با ساعت های فوق العاده اش و تکنولوژی مورد استفاده ساعت کاسیو طرفداران زیادی را از سر تا سر دنیا مجذوب خودش کرده و روز به روز با طراحی ساعت هایی بی نظیر ، صنعت ساعت سازی جهان را به عصر جدیدی سوق می دهد .

این برند دارای کالکشن های متنوعی می باشد که هر کدام دارای قابلیت های جذابی است ؛

امکاناتی فوق العاده کاربردی که به کمک انسان ها آمده و دنیای جدیدی را رقم زده است . تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | ساعت مچی کاسیو

جهت مشاهده صفحه اختصاصی کاسیو کلیک نمایید.

تکنولوژی ساعت  های کاسیو

کالکشن جی شاک ، که یکی از کالکشن های خاص کمپانی کاسیو است ، از فناوری های پیشرفته و استثنایی در ساعت های خود استفاده کرده است که همین امر ، محبوبیت این کالکشن را را نزد مردم جهان چند برابر کرده است .

در کنار این موارد ، کیفیت فوق العاده عالی این ساعت ها ، ارزش خرید آن را دو چندان کرده است . کالکشن جی شاک ، کالکشنی شگفت انگیز و با شکوه که احساس خاص و مدرن بودن را به شما می دهد .

در این مقاله قصد داریم چند مورد از تکنولوژی های ساعت مچی کاسیو را مورد بررسی قرار دهیم .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

 

  • فناوری بلوتوث

از فوق العاده ترین فناوری ساعت کاسیو شروع می کنیم ، یعنی فناوری اتصال ساعت به گوشی از طریق بلوتوث! قابلیتی خاص ، جذاب و حیرت انگیز!

کمپانی کاسیو با استفاده از این فناوری در ساعت های خود و همچنین فناوری های دیگر ، بار دیگر درخشان تر از همیشه در صنعت ساعت سازی ظاهر شد و ساعت های پیشرفته از کالکشن جی شاک ، به جهان عرضه کرد .

بلوتوث ، این فناوری پیشرفته ، امکانات فوق العاده ای در اختیار ما قرار می دهد و کمک های زیادی به ما انسانها می کند. با این قابلیت می توان ، تنظیماتی را روی ساعت اعمال کرد. تنظیماتی همچون تعیین زنگ هشدار و تایمر ، تنظیم ساعت ، تغییر صفحه نمایش و … .

این تنظیمات را می توان با نرم افزار خاص این ساعت انجام داد .

 

اما موارد گفته شده بخشی از امکانات جالب این فناوری به حساب می آیند . شما عزیزان می توانید ادامه این امکانات را در مقاله اختصاصی این فناوری یعنی مقاله ساعت مچی بلوتوث دار کاسیو مشاهده کنید و در صورت نیاز ، ساعت را از مجموعه ما خریداری کنید .

 

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری بلوتوث
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری بلوتوث

 

  • فناوری انرژی خورشیدی

و اما می رسیم به دیگر قابلیت جالب این کالکشن ، قابلیت انرژی خورشیدی ، یکی از فناوری های جالب توجه این کالکشن است که در برخی از ساعت های آن وجود دارد. ساعت های خورشیدی یا سولار ساعت هایی هستند که انرژی خود را از طریق نور خورشید به دست می آورند و دیگر نیازی به استفاده از باتری در آنها نیست؛

همچنین قابلیت ذخیره انرژی تا ۶ ماه را به همراه دارند. با این قابلیت عالی ، ما دیگر دغدغه تعویض باتری را نخواهیم داشت و به راحتی می توانیم ساعت خود را با نور خورشید و البته نور های دیگر شارژ کنیم!

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری فوق العاده ، می توانید به مقاله ساعت های خورشیدی کاسیو ، مراجعه کنید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری انرژی خورشیدی
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری انرژی خورشیدی

در ضمن می توانید نحوه کار کردن موتور ساعت مچی ها خورشیدی را مطالعه کنید.

  • فناوری جذر و مد

قابلیت جذر و مد ، یکی دیگر از امکانات عالی ساعت های کاسیو است که کمک ویژه ای برای اطلاع از جریان جزر و مد دریاها به ما می کند و آن را در صفحه ساعت به نمایش می گذارد . قابلیت جذر و مد در ساعت های کاسیو ، نمودار و حرکت جزر و مد را بر اساس مسیر ماه بر روی یک نصف النهار و فاصله قمری نشان می دهد. ساعت می تواند جزر و مد را برای هر مکان یا تاریخ مشخصی نشان دهد.

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری جذاب و کاربردی، می توانید به مقاله قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو ، مراجعه کنید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری جزر و مد
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری جزر و مد

 

  • فناوری تایمر قایق بادبانی

یکی از قابلیت های ساعت های کاسیو ، تایمر قایق بادبانی است . قابلیتی که کاربرد بسیار عالی برای قایقران ها دارد و به آنها کمک های بی نطیری می کند . 

تایمر قایق بادبانی به شما کمک می کند تا برای شروع مسابقه قایق رانی آماده شوید و همچنین برای هدایت قایق به شما کمک ویژه ای می کند . به عنوان مثال، بر خلاف مسابقه دوی سرعت ، رسیدن به حداکثر سرعت در یک مسابقه قایق بادبانی امکان پذیر نیست. بنابراین، قایق های مورد استفاده در مسابقات قایق بادبانی ، 5 یا 10 دقیقه زمان اضافی را برای “راه افتادن” یا افزایش سرعت اختصاص می دهند. 

 تایمر قایق بادبانی با 10 دقیقه شمارش معکوس و انتشار یک بوق برای هر دقیقه که سپری شده است به تعیین نقطه شروع کمک می کند. در 10 ثانیه آخر قبل از پایان زمان، ساعت هر ثانیه بوق می‌زند.

وقتی ساعت به صفر می رسد، ساعت سه بوق به نشانه پایان دوره 10 دقیقه ای منتشر می کند.

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری جذاب و کاربردی، می توانید به مقاله فناوری تایمر قایق بادبانی کاسیو ، مراجعه کنید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری تایمر قایق بادبانی
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری تایمر قایق بادبانی
  • سنسور سه گانه

سنسور سه لایه یک سنسور بسیار کوچک سه لایه است که می تواند روی کوچکترین تخته های ساعت قرار گیرد . این فناوری شامل مهمترین عملکردهای ساعت می شود. ویژگی های کلیدی شامل دماسنج برای اندازه گیری دمای بیرون، فشارسنج برای تعیین فشار هوا و قطب نما دیجیتال برای نمایش نقطه اصلی .

قابلیت های ساعت مچی کاسیو

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | سنسور سه گانه
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | سنسور سه گانه
  • فناوری ارتفاع سنج

یکی دیگر از قابلیت های عالی که برخی از ساعت مچی های کاسیو دارا هستند ، قابلیت ارتفاع سنج است . این قابلیت ، کمک ویژه ای برای کوهنوردانی است که می خواهند در بلندای کوه ، ارتفاعات را اندازه گیری کنند. بسته به مدل ساعت مچی ، حداکثر 40 مجموعه اطلاعات را می توان در حافظه ارتفاع سنج ساعت مچی ذخیره کرد.

این ساعت ها قادر هستند اطلاعاتی نظیر حداکثر ارتفاع (MAX) ، حداقل ارتفاع (MIN) ، صعود کل (ASC) و فرود کل (DSC) را محاسبه کنند و داده ها را نیز در حافظه ساعت ذخیره کنند و به شما نمایش دهند .

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری فوق العاده ، می توانید به مقاله فناوری ارتفاع سنج ساعت کاسیو و یا مقاله ارتفاع سنج ساعت مچی مراجعه کنید .

قابلیت های ساعت مچی کاسیو

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری ارتفاع سنج
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری ارتفاع سنج
  • فناوری قطب نمای دیجیتال

هر یک از دو قطب میدان مغناطیس زمین را قطب مغناطیسی می‌نامند.

قطب شمال میدان مغناطیسی در آمریکای شمالی و قطب جنوب آن در منطقهٔ قطب جنوب واقع شده‌اند. قطب‌های مغناطیسی به‌ طور ثابت در یک نقطه قرار ندارند و به تدریج تغییر مکان می‌دهند.

حال قابلیت ساعت مچی این است که ، امکان نمایش چهار جهت اصلی و جهت های جغرافیایی را بر روی نمایشگر ساعت شما ایجاد می کند . سنسور قطب نمای ساعت مچی ، از میدان مغناطیسی برای تعیین دقیق جهت استفاده می کند .

یک مقاومت غیر مغناطیسی بین دو سیم خاص این سنسور وجود دارد که تغییرات ظریف کشش میدان مغناطیسی را جذب می کند. با هر موقعیت جدید، مقادیری که با مقاومت اندازه گیری می شوند تغییر می کنند . یک ریزپردازنده ، اندازه گیری ها را به گونه ای تبدیل می کند که بتوان آنها را به وضوح در ساعت شما نمایش داد.

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری جذاب ، می توانید به مقاله فناوری قطب نمای دیجیتال ساعت کاسیو مراجعه کنید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری قطب نما

  • فناوری فشارسنج

از دیگر قابلیت های ساعت مچی کاسیو ، می توان به قابلیت فشار سنج اشاره کرد .

فشار هوا نیرویی است که هوا بر یک واحد از سطح زمین وارد می‌کند . فشارسنج ، فشار هوا را اندازه گیری می کند و تمایلات آب و هوا را نشان می دهد. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه فرد بالاتر می رود (صعود) ، فشار هوا کمتر خواهد شد.

کاهش فشار هوا معمولاً به این معنی است که به هر میزان که ارتفاع افزایش یابد، از غلظت هوا کاسته شده و در نتیجه فشار هوا کمتر می‌شود .

واحد اندازه‌گیری فشار هوا ، میلی‌بار یا هکتوپاسکال می‌باشد . فشار هوا با دقت 1 hPa (هکتوپاسکال) ، در ساعت مچی نمایش داده می شود ؛ همچنین فشارسنج می تواند محدوده ای از 260 hPa تا 1000 hPa را اندازه گیری کند و به شما نمایش دهد.

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره فناوری فشارسنج می توانید به مقاله فشار سنج در ساعت مچی چیست ؟ و برای مشاهده قابلیت فشارسنج ساعت های کاسیو می توانید به مقاله فناوری فشارسنج ساعت های کاسیو ، مراجعه فرمایید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو | فناوری فشارسنج
  • ساعت های رادیویی

ساعت های رادیویی کاسیو، این امکان را دارند که هنگامی که آنها در منطقه زمانی مربوطه تنظیم شدند، همیشه زمان دقیق محلی را نشان می دهند. تمام ساعت های رادیویی CASIO تقریباً در هر نقطه از اروپا سیگنال دریافت می کنند.

دریافت منظم سیگنال تضمین می کند که ساعت شما همیشه زمان صحیح را نشان می دهد. زمان دقیق ، از ساعت های اتمی به ساعت منتقل می شود . اگر شما در هر موقعیت و در هر مکانی باشید ، ساعت وضعیت زمانی خود را متناسب با موقعیت شما تنظیم می کند .

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره این فناوری ، می توانید به مقاله ساعت کاسیو GPS هایبرید Wave Ceptor ، مراجعه کنید .

  • ساعت ضد آب و استاندارد های آن

ساعت ضد آب ، به معنای آن است که قابلیت محافظت در مقابل رطوبت و همچنین آب را دارد . به همین منظور استاندارد هایی برای هر ساعت تعیین شده است تا متوجه شوید ساعت تا چه حد در برابر رطوبت و آب مقاومت دارد.

برای مشاهده اطلاعات کامل تر درباره استاندارد های ساعت ضد آب ، می توانید به مقاله ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن ، مراجعه کنید .

قابلیت های ساعت مچی کاسیو

 

  • قابلیت تاچی متر

از دیگر قابلیت های ساعت مچی ، قابلیت تاچی متر ( Tachymetr ) است . یکی  قابلیت فوق العاده و بسیار کاربردی که برای اندازه گیری سرعت شما یا وسیله نقلیه که ای سوار آن هستید و فاصله و زمان را محاسبه می کند .

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این قابلیت می توانید به مقاله تاچی متر در ساعت مچی چیست ؟ مراجعه فرمایید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

 

  • قابلیت نمایش موقعیت ماه

از قابلیت های کاربردی دیگری که می توانیم نام ببریم ، قابلیت نمایش موقعیت ماه در ساعت است. ساعت های دارای این قابلیت این امکان را به ما می دهند که از چرخش و موقعیت ماه مطلع شویم . معمولاً ، موقعیت ماه از طریق دیافراگم هلالی شکل در ساعت نمایش داده می شود تا مراحل نمایش ماه در آسمان را نشان بدهد .

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این قابلیت جذاب و کاربردی می توانید به مقاله نمایش موقعیت ماه در ساعت مچی مراجعه فرمایید .

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو
تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

 

 

برای مشاهده صفحه امکانات ساعت مچی کاسیو کلیک کنید

 

تکنولوژی های مورد استفاده ساعت کاسیو

نمونه هایی از ساعت کاسیو ، کالکشن جی شاک ، که دارای قابلیت های فوق العاده بلوتوث ، انرژی خورشیدی ، جزر و مد ، ارتفاع سنج ، قطب نما و فشار سنج می باشد را مشاهده می کنید . همچنین این ساعت ها در برابر ضربه ، مقاومت بالایی دارند .

همه این قابلیت ها در کنار هم ، این کالکشن را تبدیل به یکی از  کالکشن های خارق العاده کاسیو کرده و در هر نقطه از جهان ، هواداران و علاقمندان زیادی را جذب خود کرده است .

شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید ساعت های جی شاک از مجموعه شهر ساعت ، به لینک رو به رو مراجعه کنید .

  مشاهده و خرید ساعت های جی شاک

 

شهرساعت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]