ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

هر کمپانی ساعت سازی در جهان برای هر ساعتی که تولید می کند ، استاندارد هایی برای میزان مقاومت آن ساعت در برابر آب تعیین می کند . این استاندارد ها معمولا در پشت ساعت و یا در صفحه ساعت حک می شود و شما متوجه می شوید که ساعت شما تا چه حد می تواند در برابر آب مقاومت کند . | ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن | ساعت مچی ضد آب کاسیو

در ادامه به توضیح ساعت ضد آب می پردازیم و سپس استاندارد های مختلف ساعت ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن
ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

ضد آب بودن ساعت

قابلیت ضد آب بودن ساعت ، به معنای آن است که قابلیت محافظت در مقابل رطوبت و آب را دارد . بنابراین ساعت ها با توجه به استانداردی که برایشان در نظر گرفته شده ، می توانید متوجه شوید که تا چه حد می توانند در مقابل آب مقاومت کنند.

برخی از ساعت ها می توانند مقداری آب در اثر شستن دستان و قطرات آب را تحمل کند . اما برخی ساعت های دیگر این امکان را دارند که در زیر آب مقاومت داشته باشند که همچنین بتوانید در هنگام شنا هم از آنها استفاده کنید .

در ساعت ها یا کاغذ راهنمای آنها ، احتمالا به دو جمله  Water Resistant  و  Water Proof  برخورده اید . مفهوم  Water Resistant  این است که ساعت در برابر رطوبت و قطرات آبی که روی آن ریخته می شود مقاوم خواهد بود. این ساعت ها ، برای شنا و غواصی مناسب نمی باشند.

مفهوم  Water Proof  این است که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند . برخی از این ساعت مچی ها قابلیت استفاده زیر آب را دارند . به همین جهت با توجه به استانداردهایی که در پشت درب این نوع از ساعت ها است ، می توان از آنها برای کاربرد های شنا و غواصی عمیق استفاده کرد.

ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن
ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

پارامتر های ساعت ضد آب

میزان سنجش جلوگیری ساعت‌های مچی از نفوذ آب بر اساس ارتفاع از سطح آب (واحد متر) است . پارامترهای هر ساعت در پشت و یا در صفحه ساعت به صورت  (ATM/bar/m) حک می­ گردد.

قابلیت ضد آب بودن ساعت
قابلیت ضد آب بودن ساعت

 

Bar: هریک Bar مساوی با 10 متر مقاومت در برابر آب است. ATM: هریک ATM مساوی با 10 متر مقاومت در برابر آب است. به عنوان مثال نمونه های زیر را مشاهده بفرمایید .
  •  3 ATM / bar 30 = m: این ساعت در برابر قطرات آب و باران مقاوم است.
  • 5 ATM / bar  50 = m: این ساعت در برابر آب مقاوم است و می­ توان در هنگام شنا کردن، از آن استفاده کنید .
  • 10 ATM / bar 100 =  m: این ساعت ضد آب است و برای اکثر ورزش های آبی مثل شنا، قایقرانی و غواصی در آب های کم عمق مناسب می­ باشد و همچنین می تواند تا عمق 100 متری مقاومت کند.
اگر به صورت واضح تر بخواهیم بگوییم ، اگر 5 ATM بر پشت یا صفحه ساعت حک شده بود به این معنا است که تا 50 متر در برابر آب مقاوم است . اگر 20 ATM بود به این معنا است که تا 200 متر مقاومت دارد .
لازم به ذکر است که حتما به استاندارد مشخص شده ساعتتان توجه کنید .
ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن
ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

ساعت مچی ضد آب و استاندارد های آن

استاندارد ساعت کاسیو

ضدآب بودن ساعت‌های CASIO مطابق با استانداردهای DIN 8310 و ISO 2281 است. این استانداردها ، کلاس‌های مختلف ضدآب بودن و روش تست مورد استفاده برای تعیین ضد آب بودن را توصیف می‌کنند. ویدیوی زیر ، میزان مقاومت ساعت مچی کاسیو ، کالکشن جی شاک را نشان می دهد که تا عمق 200 متری آب ، مقاوم و پایدار است!

 ساعت های جی شاک ، به دلیل استحکام بالای خود و همچنین تکنولوژی های به کار رفته در آنها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همواره در تلاش برای ساخت ساعت هایی با تکنولوژی های متفاوت هستند .

ساعت های جی شاک ، احساسی سراسر از اسپورت و مدرن بودن به شما می دهد و می توانید با به دست کردن این ساعت ها ، تیپ خود را جذاب تر از همیشه کنید!

نمونه هایی از ساعت مچی کاسیو ، که تا عمق 200 متری آب مقاومت می کند .

ساعت مچی مردانه کاسیو جی شاک مدل DW-5750E-1BDR

https://shahrsaat.com/product/%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%da%86%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88-%d8%ac%db%8c-%d8%b4%d8%a7%da%a9-%d9%85%d8%af%d9%84-dw-5600bbmb-1dr/

برای مشاهده ساعت های کاسیو ، جی شاک ، می توانید لینک رو به رو را کلیک کرده و در صورت نیاز از مجموعه ما خریداری کنید . ساعت مچی جی شاک

لوگو شهر ساعت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]