قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو

یکی دیگر از فناوری های عالی کمپانی کاسیو ، که آن را در برخی از ساعت های خود به کار برده ، قابلیت نمایش جزر و مد ساعت های کاسیو است . این قابلیت فوق العاده جریان جذر و مد را در صفحه ساعت به نمایش می گذارد که برای افرادی مثل دریانوردان، موج سواران و.. بسیار قابل استفاده میباشد.

در این مقاله قصد داریم به عملکرد این قابلیت جذاب بپردازیم . در کنار این مورد ، دو تا از تکنولوژی های جذاب این ساعت ها را هم بررسی می کنیم .

قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو
قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو

 

قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو

جذر و مد چیست ؟

ابتدا یه توضیحی درباره این پدیده داشته باشیم و به عملکرد آن بپردازیم . جزر و مد به بالا و پایین رفتن دوره ای آب در اقیانوس ها، دریاها، خلیج ها و دیگر آب ها اشاره دارد. این اتفاق عمدتاً ناشی از گرانش بین زمین، ماه و خورشید است.

به این معنی است که آب دریا به سمت ماه کشیده می شود و آب بالا می آید و سمت دیگر آب که کمتر تحت تاثیر نیروی جاذبه ماه هستند به سمت پایین می رود ؛ به بالا آمدن سطح آب ، مد و به پایین آمدن آب ، جزر می گویند. پدیده جزر و مد تقریبا هر شش ساعت یکبار اتفاق می افتد .

قابلیت جذر و مد در ساعت های کاسیو ، نمودار و حرکت جزر و مد را بر اساس مسیر ماه بر روی یک نصف النهار و فاصله قمری نشان می دهد. ساعت می تواند فاز جزر و مد را برای هر مکان یا تاریخ مشخصی نشان دهد. این می تواند بسیار مفید باشد، برای مثال اگر می خواهید از قبل الگوهای جزر و مد در مقصد خود را بدانید.

قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو
قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو

 

ویژگی دیگر ساعت های کاسیو

قابلیت دماسنج و سنسور سه لایه ، از دیگر قابلیت های جذاب ساعت های کاسیو به شمار می آیند .

دماسنج برای اندازه گیری دمای بیرون استفاده می شود. دما با دقت ۰٫۱ درجه سانتیگراد نمایش داده می شود دماسنج ساعت می تواند محدوده ای از ۱۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد را اندازه گیری و نمایش دهد .

سنسور سه لایه ، یک سنسور سه لایه بسیار کوچک است که می تواند بر روی کوچکترین تخته ها قرار گیرد. این فناوری شامل مهمترین عملکردهای ساعت می شود. ویژگی های کلیدی عبارتند از یک دماسنج برای اندازه گیری دمای بیرون، یک فشارسنج برای تعیین فشار هوا و یک قطب نما دیجیتال برای نمایش نقطه اصلی.

میتوانید جهت مشاهده تمامی قابلیت های بینظیر ساعت های کاسیو به صفحه امکانات ساعت های کاسیو مراجعه نمایید.

می توانید برای مشاهده و خرید ساعت های دارای قابلیت جزر و مد به لینک زیر مراجعه کنید

قابلیت جزر و مد ساعت های کاسیو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]