نازکترین ساعت مچی های جهان

در این مقاله به بررسی و مقایسه سه تا از نازکترین ساعت های مچی جهان می پردازیم . ساعت هایی با قطعات پیشرفته و مهندسی بسیار دقیق که توسط کمپانی های بزرگی همچون Bulgari ، Richard Mille و Piaget تولید شده است . نازکترین ساعت های مچی جهان مثل ساعت مچی ریچارد میل

این سه ساعت UP-01 Ferrari ، Octo Finissimo Ultra و Altiplano Ultimate Concept نام دارند که مدل UP-01 Ferrari از شرکت Richard Mille رده اول نازکترین ساعت مچی را از آن خود کرده است .

 

نازکترین ساعت های مچی جهان

 

نازکترین ساعت های مچی جهان

 

ساعت مچی ریچارد میل

چندین ماه پیش بود که کمپانی Bulgari از نازکترین ساعت مچی خود رونمایی کرد . این ساعت با ضخامت ۱٫۸۰ میلی متر به نازکترین ساعت جهان تبدیل شد و شکوفایی در صنعت ساعت سازی ایجاد کرد . اما مدتی نگذشته بود که کمپانی Richard Mille ، از ساعتی نازکتر از کمپانی بولگاری پرده برداری کرد و رکورد ساعت مچی بولگاری را با اختلاف ۰.۰۵ میلی متر شکست.

مدل UP-01 Ferrari که با همکاری کمپانی های بزرگ ریچارد میل و فراری ساخته شد ، ضخامتی باور نکردنی تنها به اندازه ۱٫۷۵ میلی‌متر دارد و توانست رویکرد جدیدی از ساعت مچی را به نمایش بزارد و به رتبه اول نازکترین ساعت های مچی جهان برسد ؛ متخصصان این کمپانی در کنار مهندسی بسیار فنی این ساعت ، زیبایی منحصر به فردی را به این ساعت داده اند.

 

نازکترین ساعت های مچی جهان
ساعت مچی ریچارد میل | نازکترین ساعت های مچی جهان

 

مجموعه ریچارد میل برای ساخت این ساعت بسیار نازک ، بیش از ۶,۰۰۰ ساعت وقت صرف کرده است . جنس این ساعت از تیتانیوم درجه ۵ است که استحکامی به اندازه فولاد دارد و در برابر ضربه مقاوم است . در این ساعت حدود ۲۳ جواهر به کار برده شده است و موتور آن با فرکانس ۴ هرتز ، ذخیره انرژی ۴۸ ساعته را ارائه می دهد و همچنین تا عمق ۱۰ متری دربرابر آب مقاومت می کند.

به گفته مدیران ریچارد میل ، تنها ۱۵۰ عدد از این ساعت تولید خواهد شد . قیمت تعیین شده برای این ساعت حدود ۱,۸۸۸,۰۰۰ دلار است .

 

ساعت مچی ریچارد میل
ساعت مچی ریچارد میل

 

ساعت مچی ریچارد میل
ساعت مچی ریچارد میل

ساعت مچی بولگاری

دومین رتبه نازکترین ساعت مچی جهان متعلق به کمپانی بولگاری است که مدل Octo Finissimo Ultra را به جهان عرضه کرد . این مدل صنعت ساعت را به عصر جدیدی سوق می‌دهد. بولگاری ده نمونه از این ساعت تولید کرده است که به لطف فناوری بلاک چین و NFT در فضای متاورس هم قابل مشاهده هست.

این مدل ضخامتی به اندازه ۱٫۸۰ میلی متر دارد و تا قبل از معرفی شدن ساعت UP-01 Ferrari ، رتبه اول نازکترین ساعت مچی را دارا بود . روی صفحه ساعت کد QR وجود دارد  . زمانی که این کد اسکن می شود ، به NFT متصل می شود و ویدئویی اختصاصی از این ساعت را به شما نمایش می دهد. چندین سال تحقیق و توسعه چند تیم فنی لازم بود تا این ساعت به این درجه از نازکی دست پیدا کنند. این ساعت به نازکی یک سکه است .

 

 

octo finissimo ultra
ساعت مچی بولگاری | نازکترین ساعت های مچی جهان

 

جنس بدنه این ساعت از تیتانیوم است ؛ همچنین می تواند تا عمق ۱۰ متری در برابر آب مقاومت کند .

از قابلیت های عالی دیگر این ساعت می توان به موتور آن اشاره کرد زیرا با فرکانس ۲۸۸۰۰ VPH (4 هرتز) ، ذخیره انرژی ۵۰ ساعته را ارائه می دهد . این ساعت در سراسر جهان قیمت ۴۰۰,۰۰۰ یورو یعنی مبلغی حدود ۱۳ میلیارد تومان دارد .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ساعت می توانید به مقاله نازکترین ساعت مچی مراجعه فرمایید

Octo Finissimo Ultra
ساعت مچی بولگاری | نازکترین ساعت های مچی جهان

 

نازکترین ساعت های مچی جهان

 

ساعت مچی پیاژه

در نهایت ، سومین رتبه نازکترین ساعت های مچی جهان ، برای کمپانی Piaget است . این کمپانی در سال ۲۰۱۸ مدل Altiplano Ultimate Concept را به جهان معرفی کرد . ساعتی زیبا و شیک که ضخامتی به اندازه ۲ میلی متر دارد . ساخت این ساعت نازک ، ۴ سال به طول انجامید و تولید آن ، نوآوری جدیدی بود که در این شرکت اتفاق افتاد و یکی از فوق العاده ترین دستاورد فنی از نظر مهندسی و زیبایی برای این کمپانی بود .

 

Altiplano Ultimate Concept
ساعت مچی پیاژه | نازکترین ساعت های مچی جهان

 

پیاژه ، در بیشتر ساعت های تولیدی خود از جواهر در درون آنها استفاده می کند و در این ساعت حدود ۱۳ جواهر به کار برده است . قطر صفحه ۴۱ میلی متر و جنس بند آن از چرم است .

موتور این ساعت با فرکانس ۲۸۸۰۰ VPH (4 هرتز) ، ذخیره انرژی ۴۰ ساعته را ارائه می دهد .

 

 

 

ساعت مچی پیاژه | نازکترین ساعت های مچی جهان

 

 

Altiplano Ultimate Concept

 

 

سپاس از همراهیتان

شهرساعت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]