نازکترین ساعت مچی

کمپانی بولگاری کالکشن Bulgari Octo Finissimo را از سال 2014 شروع به طراحی کرده و هشت سال تلاش کرده تا نازکترین ساعت جهان را با نام Octo Finissimo Ultra تولید و رکورد نازکترین ساعت مچی دنیا را به نام خود ثبت کند.

با این حال این مجموعه محبوب با داشتن نازکترین ساعت ، در کمتر از یک دهه به یک سنگ بنای موفق در برند بولگاری تبدیل شده است.

تعداد هفت رکورد برای ساعت های بسیار نازک این مجموعه که از سال 2014 تولید شده به ثبت رسیده و طی آن بولگاری باریک ترین توربیلون جهان، ساعت خود سیم پیچ و کرنوگراف را معرفی کرد.

امروزه بولگاری ، مدل Octo Finissimo Ultra را معرفی کرده است که ضخامت آن تنها 1.80 میلی متر است و در واقع نازکترین ساعت مچی به شمار می رود.

ساعت مچی بولگاری مدل octo finissimo ultra صنعت ساعت را به عصر جدیدی سوق می‌دهد. بولگاری ده نمونه از این ساعت تولید کرده است که به لطف فناوری بلاک چین و NFT در فضای متاورس هم قابل مشاهده هست.

 

ساعت مچی نازک

نازکترین ساعت مچی

 

بررسی قطعات مدل Bulgari Octo Finissimo

این ساعت از همان استراتژی اولیه‌ای استفاده می کند که پیاژه برای AUC استفاده کرده ، یعنی تا حد امکان تمام قسمت های ساعت را در همان صفحه کوچک کرده است

بنابراین کل قطار در حال حرکت قابل مشاهده بوده و بر خلاف AUC ، بیشتر بر داشتن فضای قابل مشاهده تسلط دارد.

 

نازکترین ساعت مچی بولگاری
نازکترین ساعت مچی دنیا

کد QR

صفحه فنر اصلی با یک کد QR تزئین شده که به طور برجسته روی پوشش صفحه حک شده است. وقتی که این کد اسکن می شود،به NFT متصل می شود و ویدئویی اختصاصی از این ساعت را به شما نمایش می دهد.

یک کد QR با لیزر بر روی چرخ ضامن‌دار لوله فنر اصلی حک شده است. قاب ساعت – که مجدداً به عنوان صفحه حرکتی با حرکت ادغام شده ؛ با سه قسمت با قاب تیتانیومی و بدنه وسط و یک صفحه پشتی اصلی از کاربید تنگستن ساخته شده است.

کاربید تنگستن بسیار سخت بوده و ماشین کاری آن بسیار دشوارتر از فلزات قاب ساعت معمولی است. در واقع آنقدر سخت که بیشتر اوقات برای ماشین کاری قطعات از ابزار برش استفاده می شود.

در این مورد کاربید تنگستن به دلیل استحکام زیادش انتخاب شده ، زیرا هر گونه خم شدن بدنه اصلی می‌تواند باعث شود که دندان‌ های چرخ دنده و پینیون ‌ها بیش از اندازه کافی به هم متصل شوند و ساعت را متوقف کند. (کاربید تنگستن حدود دو برابر سفت تر از فولاد ضد زنگ است).

 

برای مشاهده مقالات بیشتر روی این عبارت “تشخیص ساعت اصل از ساعت تقلبی” کلیک کنید.

 

ساعت مچی نازک بولگاری

از ایده تا ساخت ساعت

چندین سال تحقیق و توسعه چندین تیم فنی لازم بود تا این ساعت به این درجه از نازکی دست پیدا کنند. این ساعت به نازکی یک سکه است و تمام نمونه‌های این ساعت ظرافت طراحی خود را حفظ کرده اند.

ایده اصلی استفاده از فریم ساعت به عنوان صفحه ، کاری ضروری بود اما استیلیانی می گوید که وقتی اولین طرح توسط Concepto ارائه شد ، “تنها مشکلش این بود که شبیه ساعت دیگری به نظر می رسید!” (احتمالاً مانند Altiplano AUC)

استیگلیانی می گوید که پس از آن بولگاری و کانسپتو کار خود را با یک ورق کاغذ خالی از نو شروع کردند.

 

باریکترین ساعت مچی دنیا
باریکترین ساعت مچی دنیا

 

ویژگی هایی مانند حرکت متناسب با دیافراگم گرد صفحه ؛ اما با دو برش در سمت راست برای لبه های ساعت، عقربه های دقیقه فرعی با محورهای مرکزی و  گوشه‌های یک چندضلعی چهار وجهی که نمیتوان به آن دقیقاً مربع گفت که در گوشه‌های آن قرار دارند. ساعت مچی بولگاری

 

نازکترین ساعت مچی دنیا
نازکترین ساعت مچی دنیا

نازکترین ساعت مچی

 

اجزای قاب ساعت

قاب و کریستال ، صفحه حرکت ، جعبه پایین کیس و واشر دو  جعبه از اجزای آن هستند. همچنین صفحه پشتی از صفحه حرکتی از تکه‌ای کاربید تنگستن ایجاد شده . این صفحه ها دارای نوعی طرح مستطیلی با لبه گرد است. بین قاب پایین و خود قاب ، یک واشر بسیار نازک وجود دارد و در نهایت خود قاب قرار دارد که کریستال یاقوت کبود بالایی به آن چسبانده شده است.

کل کیس ساعت از پنج قسمت است : قاب پایینی ، قاب پشتی ، صفحه حرکتی ، واشر و در نهایت قاب تشکیل شده است. همانطور که انتظار میرود فاصله ها بسیار کم هستند . همچنین ضخامت کریستال فقط 0.3 میلی متر بوده و فاصله بین قسمت زیرین کریستال و دست ها 0.1 میلی متر می باشد.

به عنوان یک اقدام ایمنی ، دو ضربه گیر سیلیکونی گرد در زیر صفحه وجود دارد که از تماس سطح زیرین کریستال با صفحه حرکت در صورت اعمال فشار نا مناسب جلوگیری می کند.

 

ساعت مچی بولگاری
ساعت مچی بولگاری

 

اورکویل ها از منظر زمان سنجی و صنایع دستی خوب هستند. اما ارتفاع را اضافه می کنند و به عنوان یک قاعده در ساعت های فوق تخت یافت نمی شوند. تنظیم دقیق زمان به لطف چرخ دنده موجود در لبه  قاب تنظیم می شود.

حفظ تعادل در زیر یک پل تعادل سه بازویی با یک نگهدارنده گل میخ یکپارچه برای منحنی انتهایی فنر تعادل کمی ایجاد نوسان می کند. این پل همچنین طراحی شده است تا به عنوان یک سیستم ضد ضربه برای تعادل عمل کند و جایگزین آرایش معمولی چهار جواهر (دو بلبرینگ به اضافه نگین های درپوش) و فنرهای ضربه گیر شود.

 

نازکترین ساعت مچی

 

همچنین مقاله تشخیص ساعت اصل از ساعت تقلبی را مطالعه فرمایید.

 

 

نازکترین ساعت مچی
نازکترین ساعت مچی

نازکترین ساعت مچی

 

پل تعادل سه بازو ، با نگهدارنده گل میخ یکپارچه

در این ساعت هیچ تاج معمولی وجود ندارد. درعوض ، دو چرخ افقی و پیچ دار مجزا و دستگیره های مسطح وجود داردند که کم و بیش در کناره کیس قرار دارند.

یکی از آنها در سمت راست عقربه ها را تنظیم می کند. دیگری در سمت چپ ، حدود ساعت 8:00 ، بشکه فنر اصلی را می پیچد. هیچ موقعیت خنثی و تاج دومی برای دستگیره تنظیم وجود ندارد، بنابراین چرخ‌های محرک عقربه‌ها توسط یک دیفرانسیل از قطار در حال حرکت جدا می‌شوند. به این ترتیب، تنظیم عقربه‌ها در چرخش ،چرخ‌ های قطار اختلالی ایجاد نمی‌کند.

یک چرخ کلیک کوچک درست در کنار دستگیره و در ساعت 3:00 وجود دارد.

علت وجود آن نه تنها برای جلوگیری از چرخاندن دستگیره تنظیم به سمت اشتباه است بلکه برای ارائه بازخورد لمسی در هنگام تنظیم زمان وجود دارد.

پشت جلد صفحه حرکتی در کاربید تنگستن (خاکستری)، بدنه پایینی (تیتانیومی، خاکستری روشن) و دستگیره‌ هایی برای سیم پیچی (راست) و تنظیم زمان (چپ) وجود دارد.

 

نازکترین ساعت مچی دنیا

نازکترین ساعت مچی

 

ظاهر ساعت مچی

علیرغم شاهکارهای مهندسی در مدل Octo Finissimo Ultra ، بخش‌هایی از مکانیسم ساعت وجود دارد که بسیار سنتی اجرا شده است. در این قسمت چیزی شبیه چرخ های دندان گرگ اقباس شده و کلیک ها در مجاورت چرخ های سیم پیچ تنظیم شده است. البته با طراحی مستطیلی تر از آنچه در یک ساعت با طراحی سنتی می بینید.

اما فولاد کاری در Ultra دارای برخی صیقل کاری و انگلاژ های بسیار سنتی است. همچنین به عنوان مکانیزمی جدا از بدنه با معماری کمابیش معمولی ، برای صفحه اصلی و پل ها استفاده کرده است.

امروزه هنوز کالیبر 849 Jaeger-LeCoultre با ضخامت 1.85 میلی متر و Vacheron Constantin cal که همان طراحی اولیه را دارد دارای ضخامت 1.64 میلی متر می باشد.

 

ساعت مچی نازک

 

مشخصات اولیه  ساعت

مدل کوارتزی دلیریوم کنکورد (Concord Delirium)

همه ی این ساعت ها، دارای طراحی بسیار صاف هستند و می‌ توانند با ابزارها و مهارت‌ های کمابیش استاندارد ساعت‌سازی سرویس شوند. این گواهی بر این است که Bulgari تا چه اندازه از Octo Finissimo Ultra باریک تر است (حدود 0.05 میلی متر).

لازم به ذکر است که ساعت‌ های نازک‌تر زیادی در گذشته وجود داشته است مانند: نازک‌ترین کوارتز دلیریوم که فقط 0.95 میلی‌متر ضخامت داشت. یا اینکه در دهه 1920 واچرون کالیبر 10726 را تولید کرد که یک ساعت مچی جیبی بود و فقط 0.90 میلی‌مترضخامت داشت. اما با این حال هر دو کالیبر دلیریوم و واچرون بسیار شکننده بودند و چندان کاربردی نبودند.

 

نازکترین ساعت مچی دنیا

 

ساعت مچی بولگاری

ساعت مچی بولگاری به عنوان ساعتی که به زیبایی در کنار ملاحظات مهندسی اهمیت داده شده ، شناخته شده است. این ساعت از دید طراحی بسیار موفق بوده است. همچنین چیدمان کلی حرکت به آن اجازه می‌ دهد عمق بصری که با توجه به صاف بودن ساعت به دست آورده، غیرممکن به نظر نرسد.

مطمئناً از زمان ساخت ساعت ‌های جیبی «چاقویی» دهه 1920،  این هشت سال مهم‌ترین تلاش در ساعت‌سازی بسیار نازک است. همچنین این زمان باعث می ‌شود از خود بپرسم که برند بولگاری بعداً چه چیزی برای رونمایی دارد. تنها چیزی که احساس می کنیم می توانیم با اطمینان بگوییم این است که محصول نهایی چیزی خواهد بود که تا به حال ندیده ایم.

 

ساعت مچی بولگاری

ساعت Bulgari Octo Finissimo Ultra

از مشخصات فنی این ساعت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضخامت آن 1.80 میلی متر است.
  • دارای کیس تیتانیوم  40 میلی متری می باشد.
  • مقاوم در برابر آب تا 1 اتمسفر (10 متر).
  • دارای شمارشگر ساعت و دقیقه

 

مشخصات نازکترین ساعت مچی

 

  • چرخ های سیم پیچ و قابلیت تنظیم زمان با فولاد ضد زنگ
  • نمایش ثانیه به طور مستقیم بر روی چرخ چهارم
  • توانایی ذخیره برق 50 ساعته
  • فرکانس 28800 VPH (4 هرتز)
  • دستبند تیتانیومی بسیار نازک با گیره تاشو یکپارچه

همچنین فناوری Bvlgari Singvlarity که مربوط به شیشه ساعت ، ساختار بشکه، ماژول نوسانگر، نمایشگر دیفرانسیل، ساختار مدولار، دستبند، قاب دو فلزی وسط صفحه اصلی از بهترین جنس است و کیفیت بالایی را دارا می باشد.

این ساعت در سراسر جهان قیمت حدودی 400,000 یورو یعنی مبلغی حدودا 13 میلیارد تومان دارد.

Bulgariمنبع مقاله: سایت hodinkee.com

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]