معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

برند ساعت لوکس اودمار پیگه Audemars Piguet در سال 1881 میلادی توسط دو دوست دوران کودکی در سوئیس تأسیس شد. همچنین ایده اولیه آن در سال 1875 میلادی توسط آن دو نفر رقم خورد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet بپردازیم.

 

معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

برند اودمار پیگه Audemars Piguet

شرکت اودمار پیگه (Audemars Piguet Holding SA)، یک تولیدکننده سوئیسی ساعت‌های لوکس است. دفتر مرکزی این برند در شهر Le Brassus سوئیس واقع شده است. این شرکت از بدو تأسیس یک شرکت خانوادگی بوده است. این شرکت حتی پس از گذشت 140 سال هنوز هم متعلق به خانواده است.

ژول لوئیس اودمارس و ادوارد آگوست پیگه که زمانی دوستان دوران کودکی بودند، در اوایل دهه 1870 میلادی دوباره با هم ارتباط برقرار کردند و متوجه شدند که هر دو ساعت ساز هستند. در سال 1875 میلادی آنها برند اودمار پیگه Audemars Piguet را بنیانگذاری کردند.

این شرکت بیشتر به دلیل معرفی ساعت مچی رویال اوک (Royal Oak) در سال 1972 میلادی به شهرت رسید. اودمار پیگه به سرعت شهرت یافت و توانست شعبه هایی را در برلین، لندن، پاریس، نیویورک و بوئنوس آیرس افتتاح کند. فروش این کمپانی در سال 2021 میلادی، برابر با 1.58 میلیارد فرانک سوئیس بوده است.

 

برند اودمار پیگه Audemars Piguet
برند اودمار پیگه Audemars Piguet

 

تاریخچه برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

ایده این شرکت توسط ژول لوئیس اودمارس (Jules Louis Audemars) و ادوارد آگوست پیگه (Edward Auguste Piguet) در سال 1875 میلادی در سوئیس رقم خورد.

همچنین به طور رسمی در سال 1881 میلادی شرکت در Le Brassus، روستایی در داخل شهر Vallée de Joux تاسیس و اودمار پیگه (Audemars Piguet & Cie) به عنوان نام کمپانی برگزیده شد. دلیل تاسیس شرکت در این منطقه، وجود منابع سرشار طبیعی مانند آهن بود.

ژول لوئیس اودمارس و ادوارد آگوست پیگه در کودکی یکدیگر را می شناختند اما تا سال 1874 میلادی که در اوایل دهه 20 زندگی خود بودند، همدیگر را ملاقات نکرده بودند. در سال 1875 میلادی، آنها با لسدی سلاپیانه (Lesedi Selapyane) شراکت کرده و تجارت خود را آغاز کردند.

اودمارس و آگوست پیگه هر دو قبلا ساعت ساز بودند. اودمارس حرکات پیچیده ای را برای سایر سازندگان ساعت مانند شرکت تیفانی (Tiffany Co) ایجاد کرد تا از آن استفاده کنند. آگوست پیگه نیز در تنظیم حرکات ساعت تخصص داشت. پس از شریک شدن، آنها در حین اداره شرکت خود، مسئولیت ها را تقسیم کردند. اودمارس مسئول تولید و جنبه های فنی بود. در حالی که آگوست پیگه بر فروش و مدیریت تمرکز داشت.

در سال 1899 میلادی اولین ساعت جیبی توسط این شرکت منتشر شد که دارای یک تکرارکننده دقیقه، زنگ هشدار، تقویم دائمی و کرنوگراف بود. اودمارس و آگوست پیگه هر دو در سال‌های 1918 و 1919 میلادی به طرز غم‌انگیزی درگذشتند. اما شرکت به مسیر خود ادامه داد و موفقیت‌های بیشتری را کسب نمود.

 

اولین ساعت جیبی برند اودمار پیگه Audemars Piguet
اولین ساعت جیبی برند اودمار پیگه Audemars Piguet

 

برای مشاهده مقاله قدیمی ترین ساعت های جهان لطفا کلیک کنید.

 

توسعه های اخیر اودمار پیگه

در دهه 1970 میلادی، اودمار پیگه Audemars Piguet به جایگاه مهمی در صنعت ساعت سازی، به ویژه پس از معرفی مجموعه رویال اوک، دست یافت. شعار این شرکت “برای شکستن قوانین، ابتدا باید به آنها تسلط داشته باشید” است که در سال 2012 میلادی معرفی شد.

رهبران نسل دوم شرکت شامل پل لوئیس اودمارس (Paul Louis Audemars) و پل ادوارد پیگه (Paul Edward Piguet) و نسل سوم شامل ژاک لوئیس اودمارس (Jacques Louis Audemars) و پالت پیگه (Paulette Piguet) بودند. رهبران نسل چهارم شرکت هر دو از خانواده اودمارس، از جمله جاسمین اودمارس (Jasmine Audemars) و اولیور فرانک ادوارد اودمارس (Olivier Frank Edward Audemars) هستند.

از سال 2012 میلادی تا به حال رئیس شرکت فرانسوا هانری بناهمیاس (François-Henry Bennahmias) می باشد. در حال حاضر، این شرکت یکی از اعضای فعال فدراسیون صنعت ساعت سوئیس (Federation of the Swiss Watch Industry FH) است و سالانه حدود 40000 ساعت تولید می‌کند.

 

تاریخچه برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
تاریخچه برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

اختراعات قابل توجه اودمار پیگه

شرکت اودمار پیگه Audemars Piguet در سال 1892 میلادی، اولین حرکت تکرار دقیقه ساعت مچی را ایجاد کرد. این قابلیت سپس به شرکت امگا فروخته شد. در سال 1934 میلادی، اولین ساعت اسکلتی یا اسکلتون را معرفی کرد. در سال 1946 میلادی، نازک ترین ساعت جهان را با ضخامت 1.64 میلی متر تولید کرد.

همچنین در سال 1972 میلادی، اولین ساعت مچی اسپرت لوکس، رویال اوک (Royal Oak) را معرفی کرد. در میانه سال های 2007 و 2008 میلادی، اولین ساعت با بدنه کربنی و حرکت کربنی را توسعه داد. این شرکت همچنین در سال 2019 میلادی، نازک ترین تقویم دائمی خودکار را ارائه کرد.

این برند همچنین دارای رکورد نازک ترین کالیبر خودکار خود سیم پیچی با روتور مرکزی با ضخامت 2.45 میلی متر است که در سال 1967 میلادی منتشر شد.

 

ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

برای مشاهده مقاله نازکترین ساعت مچی لطفا کلیک کنید.

 

نام اودمار پیگه Audemars Piguet از کجا آمده است؟

این یک تصور غلط رایج است که اودمار پیگه Audemars Piguet در واقع یک نام و نام خانوادگی است. اما اینطور نیست، بلکه ترکیبی از نام خانوادگی دو مرد است.

این برند در سال 1881 میلادی توسط دو دوست دوران کودکی، ژول لوئیس اودمارس (Jules Louis Audemars) و ادوارد آگوست پیگه (Edward Auguste Piguet) تاسیس شد.

 

معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
معرفی برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

چه چیزی در مورد ساعت های اودمار پیگه بسیار خاص است؟

 

1 : ساخت و توسعه آنها گران قیمت است.

برای طراحی و تولید یک ساعت جدید، یک تیم ساعت ها یا روزها را صرف مشکلی می کند که قبلاً حل شده است. با این حال، آن‌ها می‌خواهند این کار را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهند. بخش شگفت انگیز این است که این روند ممکن است سال ها طول بکشد. به همین علت قیمت محصول نهایی این نوع از تولیدکنندگان بسیار بالا می باشد.

 

ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

2 : این ساعت ها از مواد با کیفیت بالا تولید می شوند.

این تنها طراحی و الگوها نیست که اودمار پیگه Audemars Piguet را از بقیه متمایز می‌کند. بلکه ساعت‌های اودمار پیگه Audemars Piguet به دلیل مواد غنی و تکنیک‌های مورد استفاده در ساخت نیز متمایز می‌شوند.

برای مثال، این برند از سرامیک مشکی به جای فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند. علاوه بر این، استفاده از پیچ های طلای سفید نشان می دهد که آنها کاملاً از این واقعیت آگاه هستند که کمال اغلب در جزئیات است.

 

ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet
ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

 

3 : حرکات این ساعت ها ارزان نیست.

وقتی صحبت از حرکات مکانیکی منحصر به فرد می شود، قیمت آن می تواند ده ها هزار دلار باشد. به دلیل حرکات پیچیده، ساعت‌های گران‌ قیمت در مقادیر محدودی ساخته می‌شوند تا با نیازهای مشتریان آن مطابقت داشته باشند.

 

حرکات ساعت مچی اودمار پیگه
حرکات ساعت مچی اودمار پیگه

 

4 : تعداد کم تولید و قیمت بالا

هنگامی که یک شرکت ساعتی را در تعداد زیاد، مثلا هزار نسخه یا چند میلیون نسخه تولید می کند، هزینه نهایی شکسته می شود. حتی اگر تولید یک ساعت جدید یک میلیون دلار هزینه داشته باشد، هزینه هر ساعت فقط چند دلار خواهد بود.

به همین دلیل است که ساعت های اودمار پیگه Audemars Piguet گران هستند. زیرا تعداد محدودی از آنها تولید می شود. هرچه ساعت منحصر به فردتر باشد، شخصی سازی در آن بیشتر است. این امر همچنین ساخت اجزای آن را دشوارتر می کند.

 

5 : تیم ماهر طراحی و تولید

ساخت، تزئین، تکمیل و آزمایش یک ساعت مکانیکی زمان زیادی می برد. ممکن است یک سال طول بکشد تا تیمی از ساعت سازان بسیار آموزش دیده ساعت منحصر به فردی را بسازند.

 

6 : قیمت این ساعت ارزش آن را دارد.

با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در بالا، یک ساعت گران قیمت اودمار پیگه Audemars Piguet ارزش پول را دارد. با این حال، گاهی اوقات فقط نام برند است که برای مشتریان مهم است.

 

ساعت مچی اودمار پیگه
ساعت مچی اودمار پیگه

 

7 : حمایت های مالی

این شرکت به عنوان اسپانسر تیم برنده جام مسابقات قایقرانی ایالات متحده آمریکا، آلینگی (Alinghi America’s Cup)، شهرت یافت. همچنین در ماه اکتبر سال 2012 میلادی، یک نسخه محدود برای مایکل شوماخر، اسطوره مسابقات فرمول 1 در برلین توسط اودمار پیگه Audemars Piguet ارائه شد.

اودمار پیگه Audemars Piguet و گلف

چه در فضای ساعت سازی و چه در دنیای گلف، همیشه مسئله دقت و ظرافت است، تیم رویایی سفیران گلف اودمار پیگه Audemars Piguet، بازیکنان استثنایی و پرشور را گرد هم می‌آورد که خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند.

 

گلف و اودمار پیگه Audemars Piguet
گلف و اودمار پیگه Audemars Piguet

 

اودمار پیگه Audemars Piguet و موسیقی

اودمار پیگه Audemars Piguet با گرد هم آوردن هنرمندان موسیقی، ساعت سازان، صنعتگران و علاقه مندان به ساعت در سراسر جهان، روح خانواده را در هسته DNA خود گسترش می دهد. در حالی که متعهد به حفظ سنت‌ها هستند، صنعتگران و ساعت‌سازان کارخانه، مانند هنرمندان موسیقی به طور مداوم خلاقیت های هنری خود را برای خلق آثار فوق‌العاده بیشتر می‌کنند.

اودمار پیگه Audemars Piguet اشتیاق خود به موسیقی را به اشتراک می گذارد و مردم را از طریق زبان احساسات گرد هم می آورد. این شرکت از طریق برنامه موسیقی خود، از جامعه دعوت می کند تا با یکدیگر برخوردهای منحصر به فردی داشته باشند. در حالی که گفتگوهای غنی بین دو دنیای هنری و فنی را که ارزش های مشترک دارند، تقویت می کند.

 

موسیقی و اودمار پیگه
موسیقی و اودمار پیگه

 

8 : فروشگاه های اودمار پیگه Audemars Piguet

این برند دارای صدها فروشگاه و نمایندگی مجاز در سراسر جهان است. اما تنها تعداد کمی از مراکز خدمات برای این برند وجود دارد.

نمایندگی های فروش اودمار پیگه Audemars Piguet در برخی از کشور های جهان از جمله انگلیس، ایالات متحده، فرانسه، استرالیا، امارات متحده عربی، ژاپن، سنگاپور و … وجود دارند.

 

فروشگاه های اودمار پیگه Audemars Piguet
فروشگاه های اودمار پیگه Audemars Piguet

 

کالکشن های برند ساعت مچی اودمار پیگه Audemars Piguet

مجموعه‌های اودمار پیگه Audemars Piguet شامل رویال اوک (Royal Oak)، رویال اوک کانسپت (Royal Oak Concept)، رویال اوک آفشور (Royal Oak Offshore)، میلناری (Millenary)، ژول اودمار (Jules Audemars)، هاوت ژولری (Haute Joaillerie)، کلاسیک (Classique) و کد 11.59 (Code 11.59) است.

 

رویال اوک (Royal Oak)

رویال اوک محبوب ترین ساعتی است که در حال حاضر اودمار پیگه Audemars Piguet تولید می کند. این مجموعه اولین بار در سال 1972 میلادی در نمایشگاه بازل، در طول بحران کوارتز ارائه شد. این مجموعه اولین ساعت اسپرت لوکس در جهان به حساب می‌آید. نام مجموعه رویال اوک برگرفته از نام یکی از کشتی های جنگی سلطنتی چارلز دوم می باشد.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک (Royal Oak)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک (Royal Oak)

 

رویال اوک آفشور (Royal Oak Offshore)

به مناسبت بیستمین سالگرد رویال اوک، شرکت اودمار پیگه یک طراح جوان به نام امانوئل گیت (Emmanuel Gueit) را برای طراحی مجموعه ساعت جدید خود به نام رویال اوک آفشور استخدام کرد. مجموعه رویال اوک آفشور به طور رسمی در سال 1993 میلادی معرفی شد.

ساعتی با یک قاب بسیار بزرگتر، 42 میلی متر در مقایسه با قاب اصلی 39 میلی متری، که تصور می شد مقاوم تر از نمونه اصلی باشد. البته ساعت جدید نیز به اندازه ساعت اصلی موفق بود.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک آفشور (Royal Oak Offshore)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک آفشور (Royal Oak Offshore)

 

رویال اوک کانسپت (Royal Oak concept)

دقت فنی فوق‌العاده مدرن با میکرومکانیک‌های پیشرفته در رویال اوک کانسپت حضور دارد. هنگامی که مواد با فناوری پیشرفته با تکنیک های خاص تلفیق می شوند، رویال اوک کانسپت تولید می شود. این مجموعه در سال 2002 میلادی در اودمار پیگه Audemars Piguet متولد شد.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک کانسپت (Royal Oak concept)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه رویال اوک کانسپت (Royal Oak concept)

 

میلناری (Millenary)

مجموعه میلناری در سال 1995 میلادی راه اندازی شد تا به بیننده یک دید سه بعدی از یک حرکت استاندارد ساعت را بدهد. این مجموعه از ساعت ها با قاب های بیضی شکل و همچنین کریستال یاقوت کبود گنبدی مشخص می شوند. در این مجموعه طراحی صفحه ساعت به صورت غیرمتمرکز می باشد.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه میلناری (Millenary)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه میلناری (Millenary)

 

ژول اودمار (Jules Audemars)

مجموعه ژول اودمار که به نام یکی از بنیانگذاران شرکت اودمار پیگه Audemars Piguet نامگذاری شده است، از طرح های سنتی سرچشمه می گیرد. تمامی ساعت های این مجموعه دایره ای شکل هستند. برخی از آن ها دارای قابلیت هایی مانند دقیقه تکرار کننده و تقویم دائمی نیز هستند.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه ژول اودمار (Jules Audemars)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه ژول اودمار (Jules Audemars)

 

هاوت ژولری (Haute Joaillerie)

هنر جواهرسازی در این مجموعه به صورت چشم نوازی حضور دارد. مجموعه هاوت ژولری ایده‌های سنتی ساعت‌های جواهری را با ارائه خلاقیت‌های متمایز بر هم می‌زند.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه هاوت ژولری (Haute Joaillerie)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه هاوت ژولری (Haute Joaillerie)

 

کد 11.59 (Code 11.59)

مجموعه کد 11.59 در نمایشگاه ساعت Salon International de la Haute Horlogerie) SIHH) در سال 2019 میلادی در ژنو سوئیس عرضه شد. این مجموعه آخرین مجموعه ی ساعت های اودمار پیگه Audemars Piguet است.

این مجموعه دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. همه ساعت‌های کد 11.59 دارای یک تاکی‌متر برای مدل کرنوگراف و یک نشانگر هفته برای مدل تقویم دائمی هستند. کریستال‌های ساعت‌های این مجموعه دارای انحنای منحصر به‌ فردی هستند که نحوه نمایش صفحه ساعت را در زوایای خاصی تغییر می‌دهد.

 

برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه کد 11.59 (Code 11.59)
برند ساعت مچی اودمار پیگه مجموعه کد 11.59 (Code 11.59)

 

چند سفیر برند اودمار پیگه

 

مارک رانسون Mark Ronson

این دی جی بریتانیایی – آمریکایی توسط سازنده ساعت سوئیسی اودمار پیگه Audemars Piguet به عنوان سفیر جدید برند خود انتخاب شده است. این انتصاب به تعامل این برند در دنیای موسیقی پس از راه اندازی برنامه موسیقی خود در سال 2019 میلادی کمک می کند.

 

مارک رانسون Mark Ronson و برند ساعت اودمار پیگه
مارک رانسون Mark Ronson و برند ساعت اودمار پیگه

 

برای مشاهده مقاله معرفی سفیران برند امگا لطفا کلیک کنید.

 

فریدا پینتو Freida Pinto

پینتو در فیلم میلیونر زاغه نشین بازی کرد. او مرتباً در رویدادهای اودمار پیگه Audemars Piguet شرکت می‌ کرده است.

 

فریدا پینتو Freida Pinto و برند ساعت اودمار پیگه
فریدا پینتو Freida Pinto و برند ساعت اودمار پیگه

 

تیرل هاتون Tyrrell Hatton

آقای تیرل هاتون در حال حاضر در رده چهاردهم بهترین های گلف جهان قرار دارد.

 

تیرل هاتون Tyrrell Hatton و برند ساعت اودمار پیگه
تیرل هاتون Tyrrell Hatton و برند ساعت اودمار پیگه

 

برای مشاهده مقاله ساعت مچی ورزشکاران لطفا کلیک کنید.

 

چکیده

شرکت اودمار پیگه (Audemars Piguet Holding SA)، یک تولیدکننده سوئیسی ساعت‌های لوکس است. این شرکت از بدو تأسیس یک شرکت خانوادگی بوده است. ایده این شرکت توسط ژول لوئیس اودمارس (Jules Louis Audemars) و ادوارد آگوست پیگه (Edward Auguste Piguet) در سال 1875 میلادی در سوئیس رقم خورد. این شرکت به طور رسمی در سال 1881 میلادی در سوئیس تاسیس شد.

این برند دارای صدها فروشگاه و نمایندگی مجاز در سراسر جهان است. مجموعه‌های اودمار پیگه Audemars Piguet شامل رویال اوک (Royal Oak)، رویال اوک کانسپت (Royal Oak Concept)، رویال اوک آفشور (Royal Oak Offshore)، میلناری (Millenary)، ژول اودمار (Jules Audemars)، هاوت ژولری (Haute Joaillerie)، کلاسیک (Classique) و کد 11.59 (Code 11.59) است.

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی لوکس کارل اف بوشرر و ساعت مچی لوکس برایتلینگ کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]