راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

خرید اینترنتی ساعت معمولاً یک فرآیند بسیار ساده و راحت است ، به شرطی که دقیقاً بدانید می‌خواهید چه چیزی بخرید . راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

این مقاله برای کمک به افرادی طراحی شده است که می خواهند اطلاعاتی راجب به ساعت ها بدانند ، همچنین می تواند به شما کمک کند تا در خرید ساعت خود دقت کنید و راحت تر تصمیم بگیرید .

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

ساعت اصل و اورجینال

امروزه که ساعت مچی های اصل و اورجینال بسیار گران قیمت بوده ، عده ای از فروشنده های ساعت از این موضوع سوء استفاده میکنند و ساعت های تقلبی را به جای ساعت های اصلی به شما میفروشند .

شاید برایتان سوال باشد که چگونه بفهمیم ساعتی اصل و اورجینال است . برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر توجه کنید .

 

 گارانتی بین‌المللی

تمام ساعت های اصل و اورجینال دارای یک ضمانت نامه از طرف شرکت سازنده خود هستند . گارانتی بین المللی این امتیاز را برای خریداران ساعت به همراه دارد تا هر زمان که نیاز دانستند ، در هرکشوری که بودند با مراجعه به نمایندگی های اصلی ساعت و نشان دادن کارت گارانتی به آنها از خدمات پس از فروش ساعت خود استفاده کنند . به عنوان مثال یک ساعت مچی های مردانه کاسیو دارای یک سال گارانتی بین المللی میباشد .

 

کد رفرنس ساعت

کد رفرنس کدی است که در پشت قاب ساعت مچی های اصل حک شده است . ساعت های اصل تحت عنوان رفرنس ساعت شناخته میشوند ، هر ساعت مچی اصل دارای یک رفرنس مخصوص خود میباشد .

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

مقاوم بودن در برابر آب

یکی دیگر از ویژگی های مخصوص ساعت مچی های اصل مقاوم بودن در برابر آب است . این ویژگی نیز مانند کد رفرنس در پشت قاب ساعت مچی حک شده و همچنین باید در شناسنامه محصول قید شده باشد .

 

صدای موتور ساعت 

ساعت مچی های اصل و اورجینال دارای ساختاری بسیار ساده و اصولی هستند و همین امر باعث شده تا عقربه های آنها در حین حرکت کمترین صدای ممکن را از خود تولید کنند ، پس شما میتوانید با گوش کردن به صدای ساعت از اصل یا تقلبی بودن آن مطلع شوید .

به شما پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر مقاله تشخیص ساعت اصل از ساعت تقلبی را مطالعه نمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

انواع ساعت مچی

ساعت مچی ها هم مانند بسیاری از چیزهای دیگه انواع مختلفی دارند . نوع ساعت مچی شما میتواند تاثیر بسیار زیادی در تیپ شما بگذارد پس در انتخاب خود دقت کنید ، در ادامه مطلب ما به شما کمک میکنیم تا ساعت مناسب با تیپ خودتون را پیدا بکنید .

 

ساعت مچی های کلاسیک    

اگر عاشق تیپ های کلاسیک هستید یا بخاطر شغل خود نمیتوانید از ساعت های اسپرت استفاده کنید ، پیشنهاد من به شما خریدن ساعت های کلاسیک است .

این نوع از ساعت ها به اندازه کافی باریک هستند تا زیر کت یا پیراهن شما پنهان باشد ، شاید ظاهری ساده داشته باشند اما برای تکمیل کردن تیپ شما بسیار مناسب اند .

این نکته را هم به شما بگویم که در خرید ساعت های کلاسیک حتماً به بودجه خود دقت کنید زیرا تنوع مدل های کلاسیک بسیار بالا میباشد .

برای خرید اینترنتی ساعت مچی های کلاسیک از سایت ما روی ساعت مچی های کلاسیک کلیک کنید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی کلاسیک

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

ساعت مچی های اسپرت

این نوع از ساعت ها برای ورزشکاران ، افرادی که شغل های پر خطر دارند و آن دسته از مردم که عاشق تیپ های اسپرت هستند بسیار مناسب است .

ساعت مچی های اسپرت معمولاً از نظر دوام موتور و جنس شیشه در رده های بالا قرار دارند و می‌توان هروز از آنها استفاده کرد . ساعت مچی های اسپرت قابلیت این را داردند تا هرجا که میروید همراه شما باشند به عنوان مثال می‌توان از آنها در کوه ، جنگل ، مهمونی ، محل کار و…. استفاده کرد .

این ساعته ها برخلاف ساعت مچی های کلاسیک که اندازه ی باریکی داشتند ، بسیار بزرگ و بادوام هستند .

برای خرید اینترنتی ساعت مچی های اسپرت از سایت ما روی ساعت مچی اسپرت کلیک نمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی اسپرت

 

ساعت مچی های هوشمند (اسمارت واچ)

این نوع از ساعت مچی ها نیازی به استایل خاصی ندارند . مهم نیست که شغل شما چیست یا در طول روز چه کارهایی انجام میدهید ساعت مچی های هوشمند برای همه افراد جامعه مناسب است .

این ساعت مچی ها ترکیبی از سبک کلاسیک و اسپرت هستند و طرفداران زیادی هم در سراسر دنیا دارند . اندازه ی باریک و قابلیت های فوق العاده کاربردی باعث شده تا این ساعت به یک وسیله همه چی تمام تبدیل شود .

ساعت مچی های هوشمند بر اساس امکاناتی که دارند قیمت گذاری میشوند . قبل از خرید این ساعت مچی ها حتماً به امکانات آن توجه کنید تا قیمت زیادی برای آنها پرداخت نکنید .

برای خرید اینترنتی ساعت هوشمند از فروشگاه شهر ساعت روی ساعت مچی هوشمند کلیک نمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی هوشمند

 

انواع موتور ساعت مچی

 

موتور کوارتز

برند سیکو اولین بار در سال 1969 موتور های کوارتز را معرفی کرد . قبل از این رویداد بزرگ تولید کنندگان و مصرف کنندگان ساعت مچی از موتور های مکانیکی برای ساعت مچی های خود استفاده میکردنند . دیگر شرکت های ساعت سازی نیز بلافاصله از این ایده کپی برداری کردند و اینگونه بود که عصر ساعت مچی های باتری خور اغاز شد .

موتور ها کوارتز از دقیق ترین موتورها هستند و جز تعویض باتری به مراقبت های کمی نیاز دارند . ساعت مچی های دارای موتور کوارتز بسیار ارزان قیمت اند زیرا با باتری کار میکنند و اجزای محرک آنها بسیار کمی است .

این موتور ها برای علاقه مندان به صنعت ساعت جذابیت زیادی ندارد چون بسیار ساده بوده و از مهندسی های پیچیده و ظرافت های هنر ساعت سازی برخوردار نیست .

این موتور ها از رایج ترین موتور هایی است که در ساعت های استاندارد می‌توان دید . ساعت هایی که از این موتور استفاده می‌کنند هیچوقت خواب نمی‌رود .

برای خرید اینترنتی ساعت مچی های کوارتز از سایت شهر ساعت روی ساعت مچی کوارتز کلیک نمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

موتور مکانیکی

موتور های مکانیکی به دلیل سطح کیفت بالا ، ظرافت و مهندسی زیبایی که دارند بیشتر در ساعت مچی های لوکس و گران قیمت پیدا میشوند .

این موتورها توسط سازنده های حرفه ای ساعت های لوکس طراحی شده اند ، به گونه ای که قطعات کوچک موتور در کنار هم قرار می گیرند و نیروی محرکه ساعت را فراهم می کنند . طراحی این موتور ها از گذشته تا الان زیاد تغییر نکرده است ، اما مهندسی و تکنولوژی آن بهبود یافته است .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

موتور اتوماتیک

موتور های اتوماتیک به عنوان موتور های خود کوک هم شناخته میشوند . این موتور ها به کمک حرکات مچ دست انرژی مورد نیاز خود را فراهم میکند .

در این نوع موتور ها وزنه فلزی به نام روتور وجود دارد که با هر حرکت مچ دست میچرخد و انرژی جنبشی را به منبع اصلی منتقل میکند و در نتیجه فنر اصلی به صورت خودکار کوک میشود .

این نکته را هم بگویم این موتورها در برابر ضربه به شدت حساس بوده و به مراقبت بالایی احتیاج دارد .

برای خرید اینترنتی ساعت مچی های اتوماتیک از سایت شهرساعت روی ساعت مچی اتوماتیک کلیک نمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

موتور خورشیدی

موتور های خوشیدی یا سولار به موتور هایی گفته می شود که انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین میکنند . در این موتور ها هیچ اثری از باتری نیست و فقط با نور خورشید است که کار می کند . البته لامپ های فلورسنت به دلیل اینکه طیف نوری آن با نور خورشید یکی است میتواند به شما در کار کردن ساعت خود کمک کند .

برای خرید اینترنتی ساعت مچی های سولار از فروشگاه شهر ساعت روی ساعت مچی سولار کلیک کنید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

چرا باید ساعت مچی بخریم ؟

اکثر مردم ساعت مچی را به عنوان وسیله ای تزئینی برای ظاهرشان میدانند و برخی دیگر به دلیل شغلی که دارند از ساعت مچی استفاده میکنند .

درست است که شما با داشتن گوشی هوشمند خود دیگر نیازی به داشتن ساعت مچی ندارید اما گوشی های هوشمند نیز محدودیت هایی دارند ، یکی از این محدودیت ها تمام شدن شارژ گوشی است .

یکی دیگر از محدودیت های گوشی های هوشمند بزرگ بودن آنها است ، به عنوان مثال زمانی که شما به کوهنوردی میروید ، اطلاع داشتن از زمان و مکان بسیار مهم بوده است و نمی‌توان از گوشی های هوشمند استفاده کرد ، داشتن یک ساعت مچی اسپرت مخصوص کوهنوردی کار شما را راحت تر میکند .

با توجه به مطالب فهمیدید که ساعت ها مچی راحت و کاربردی هستند و می‌توانند در هر موقعیت و مکانی همراه شما باشند . پس حالا متوجه شدید که چرا باید ساعت مچی بخریم .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

مهم ترین امکانات ساعت های مچی

 

ضد آب

از امکانات مهم یک ساعت مچی می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد ، این ویژگی در تمام ساعت مچی ها وجود دارد و این اطمینان را به شما میدهد تا با خیال راحت از آن استفاده کنید و نگران خراب شدن ساعت مچی خود نباشید .

این ویژگی مناسب برای کاربران غواص یا شناگر است زیرا آنها به ساعتی نیاز دارند تا در عمق زیاد بتواند کار کند و خراب نشود .

ساعت های مخصوص شنا دارای عمق سنج میباشند و تا عمق 100 متر طراحی شده اند اما عمق سنج ساعت های مخصوص غواصی تا عمق 200 متر طراحی شده اند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

شب نما

این ویژگی مناسب کسانی است که دوست دارند از ساعت خود در هر زمان و مکان استفاده کنند . این ویژگی برای بهتر دیدن ساعت در تاریکی مورد استفاده قرار میگیرد و باعث مشود تا شما در تاریکی هم بتوانید از ساعت خود استفاده کنید .

در ساخت ساعت های شب نما از دو ماده فلورسنت و لومیبرایت استفاده میشود ، دلیلی استفاده از لومیبرایت این است که لومیبرایت نسبت به فلورسنت برتری دارد ، درواقع تنها تفاوت بین این دو این است که لومیبرایت مقدار نور زیادی را در محیط ذخیره میکند و همین باعث میشود تا ساعت های مجهز به لومیبرایت روشنایی بیشتری نسبت به ساعت های مجهز به فلورسنت داشته باشند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

زنگ هشدار

امروزه اکثر ساعت مچی ها و ساعت های هوشمند دارای زنگ هشدار می باشد زیرا این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به شما کمک های بسیار زیادی بکند .

از کاربرد های زنگ هشدار می‌توان به کمک در بیدار شدن از خواب ، یاد آوری انجام کاری یا در  نظر گرفتم مدت مشخصی برای و … اشاره کرد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

کرنوگراف

کرنوگراف یک قابلیت عالی برای ورزشکاران است ، اما کرنوگراف واقعاً چیست و چگونه کار میکند ؟

درواقع کرنوگراف ها برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شوند ، واژه کرنوگراف یک واژه یونانی به معنای نوشتن زمان است .

این ویژگی در ساعت مچی های دیجیتال و هوشمند به عنوان تایمر شناخته می شود .

کرنوگراف ها دارای حساسیت های مختلفی می باشند . معمولی ترین ساعت های کرنوگراف دارای حساسیت های 1/4 ثانیه و 1/10 و 1/60 ثانیه هستند ، هرچه میزان حساسیت و دقت کرنوگراف کمتر باشد تکنولوژی به کار رفته در ساعت مچی پیشرفته تر است .

کرنوگراف ها ابتدا به عنوان یک ابزار ستاره شناسی اختراع شدند اما بعداً برای کارهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفتند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

هزنیه ساعت مچی | بودجه شما برای خرید ساعت

 

هزینه ساعت های مچی بسیار متفاوت هست افزایش قیمت ساعت مچی دلایل بسیار زیادی دارد مثل

کشور تولید کننده ساعت مچی

این روزها کشورهای مختلف بر بازار ساعت مسلط هستند . بنابراین ، کدام کشورها در جهان بهترین ساعت ها را تولید می کند ؟

 

سوئیس

ساعت سازی یک صنعت جا افتاده در سوئیس است . بیشتر سوئیسی ها آن را به عنوان یک سنت خانوادگی می بینند . این سنت به آنها انگیزه می دهد تا ساعت های عالی تولید کنند . آنها به حرفه خود افتخار می کنند و برای ساخت ساعت های بهتر تحقیق می کنند و به طور کلی تلاش می کنند تا در زمینه کاری خود بهترین باشند .

کسانی که به خانواده ساعت سازان تعلق دارند ، برای یادگیری و تسلط بر این مهارت رشد می کنند و در صنعت ساعت سازی معروف می شوند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

ژاپن

ژاپنی ها به پیشرفت های تکنولوژیکی و تولید ساعت هایی که در مقایسه با همتایان اروپایی خود مقرون به صرفه هستند افتخار می کنند . هدف آنها تولید کیفیت انبوه با فناوری نوآورانه در کنار طرح‌های معقول و قابل فروش است .

تولیدکنندگان ژاپنی که برای اولین بار در جهان تایمرهای کوارتز با کیفیت بالا اما کم هزینه تولید می کنند و در این کار موفقیتی باورنکردنی داشته اند . این کشور همچنین به خاطر ساعت های هوشمند و هیبریدی عالی که دارای ویژگی های مکانیکی و دیجیتالی هستند معروف است . آنها برندهایی دارند که بر صنعت ساعت تسلط داشته اند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

چین

صنعت ساعت سازی چین پس از شهرت بدی که بر اساس تولید ساعت‌های ارزان و بی‌کیفیت داشت ، رنج می‌برد ، اما الان از ساعت‌ سازان هم عصر خود بالاتر رفته و ساعت‌های شگفت‌انگیز و با ارزشی مانند توربیلون تولید می‌کند.

برندهای مختلف چینی عمدتاً در برابر جزر و مد فشار آورده اند تا یکپارچگی کشور را در بازارهای جهانی ساعت بازگردانند . اگرچه ساعت های آنها از نظر قیمت نسبتا ارزان تر هستند ، اما کیفیت بالایی دارند.

اخیراً برندهای سوئیسی از آنها در تولید ساعت های کلاسیک استفاده کرده اند . بنابراین اگر به دنبال یک ساعت مچی ارزان اما با کیفیت هستید ، شرکت های ساعت چینی آن را ارائه می دهند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

برند ساعت مچی

 

برند Omega

Omega یک شرکت ساعت سازی لوکس مستقر در سوئیس است . این شرکت که توسط لوئیس برانت در سال 1848 تأسیس شد ، قبلاً به عنوان شرکت La Generale Watch فعالیت می کرد تا اینکه در سال 1903 نام خود را به Omega تغییر داد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Omega

 

برند Breitling 

شرکت سوئیسی Breitling در سال 1884 توسط لئون بریتلینگ در سن ایمیر سوئیس تأسیس شد . Breitling به دلیل کرونومترهای دقیقی که دارد برای هوانوردان ساخته شده است .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Breitling

 

برند TAG Heuer

این برند سوئیسی که با نام Heuer در سال 1860 تأسیس شد و در سال 1985 به TAG Heuer تغییر نام داد ، زمانی که گروه TAG اکثر سهام شرکت را خریداری کرد ، این برند سوئیسی نقشی کلیدی در رساندن ساعت‌سازی به سطوح جدیدی از دقت و عملکرد داشته است .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی TAG Heuer

 

برند Frederique Constant

Frederique Constant در سال 1988 در سوئیس تاسیس شد . آلتا باکس و پیتر استاس اولین مجموعه خود را در سال 1992 راه اندازی کردند که شامل شش مدل بود که با حرکات سوئیسی مجهز شده بود و توسط یک ساعت ساز در ژنو مونتاژ شد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Frederique Constant

 

برند Rolex

شرکت Rolex در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن تأسیس شد ، شرکتی که متخصص توزیع ساعت بود . این ساعت‌های مچی اولیه به بسیاری از جواهرات‌فروشان فروخته می‌شد. اولین ساعت‌های ویلسدورف و دیویس معمولاً با علامت “W&D” در داخل قاب مشخص می‌شدند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Rolex

 

برند Casio

کاسیو یکی از شناخته شده ترین برندها در جهان است و برای چندین دهه این شرکت ژاپنی ساعت های باکیفیت تولید می کند تا نیاز بازار را برآورده کند . علاوه بر آن ساعت های ها کاسیو به دلیل تنوع زیاد ساعت ها آنها را به چند کالکشن مختلف مانند کاسیو جی شاک ، کاسیو پروترک ، کاسیو ادیفایس و… تقسیم کرده است . آن‌ها تا به امروز نمادی ماندگار از زمان‌سنجی هستند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Casio

 

برند Citizen

این شرکت در سال 1930 توسط سرمایه گذاران ژاپنی و سوئیسی تاسیس شد . نام تجاری Citizen برای اولین بار توسط اشمید در سال 1918 در سوئیس برای ساعت هایی که در ژاپن فروخت ثبت شد . توسعه این نام تجاری در دهه 1920 توسط Count Gotō Shinpei با این امید که ساعت ها بتوانند برای عموم مردم مقرون به صرفه شوند ، حمایت شد . رشد سیتیزن تا جنگ جهانی دوم به انتقال فناوری از سوئیس متکی بود .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی های Citizen

 

برند Patek Philippe

Patek Philippe یک تولید کننده ساعت مچی های لوکس سوئیسی است که در کانتون ژنو و Vallee de Joux واقع شده است . این شرکت در سال 1839 تأسیس شد و به نام دو تن از بنیانگذاران آن ، آنتونی پاتک و آدرین فیلیپ نامگذاری شده است . Patek Philippe یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است که از زمان تأسیسش سابقه ساعت‌سازی بدون وقفه دارد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Patek Philippe

 

برند Jacob & Co

Jacob & Co یک شرکت جواهرات و ساعت مچی خصوصی آمریکایی است که در سال 1986 توسط طراح الماس Jacob Arabo تأسیس شد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Jacob & Co

 

 

برند Tonino Lamborghini

در سال 1981 تونینو لامبورگینی اولین ساعت خود را طراحی و آن را بصورت برند معرفی کرد . با تفسیر مجدد ارزشها و نمادهای تاریخی که خصوصیات خانواده او بود ، روح یک برند معتبر جدید را دمید . او با الهام از تجربیات پیشین حرفه ای خود در زمینه های مهندسی و طراحی ، مفهوم لوکس بودن را به محصولاتی که قادر به جهانی شدن مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند ، گسترش داد .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
ساعت مچی Tonino Lamborghini

 

نوع موتور ساعت مچی

اکثر مردم به ظاهر ساعت مچی خود بیشتر اهمیت میدهند تا بقیه امکانات آن و این یک اشتباه بزرگ است . مهم ترین قسمت ساعت مچی موتور آن است .

چهار نوع موتور ساعت مچی داریم که هرکدام از آنها ویژگی ها و کاربرد های مختلفی دارند .

اولین نوع آن موتور کوارتز است که بسیار ساده بوده و فقط با باتری کار میکند که همین مورد باعث می شود به مراقبت کمتری نیاز داشته باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد .

دومین نوع موتور ، موتور های مکانیکی هستند که جزو قدیمی ترین موتورها محسوب می شوند ، مهندسی این موتورها بسیار زیبا بوده و از ظرافت بالایی برخوردارند .

موتور های اتوماتیک که سومین نوع موتور ساعت مچی هستند بیشتر در ساعت های لوکس و گران قیمت دیده میشوند و بسیار حساس هستند . آنها با نیروی حرکت مچ دست کار میکنند .

چهارمین و آخرین نوع موتور ، موتور های خورشیدی یا سولار (Solar) هستند که با نور خورشید یا نور های محیطی مانند لامپ های فلورسنت شارژ میشوند و نیاز به هیچ چیز ندارند .

میتوانید برای اطلاعات بیشتر به مطالب بالا مراجعه فرمایید .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

کیفیت ساخت ساعت مچی

یک ساعت مچی خوب و با کیفیت علاوه بر زیبایی باید احساس راحتی را به شما بدهد .

به عنوان مثال یک ساعت با کیفیت حداقل از فولاد ضد زنگ ساخته شده است . ساعت تیتانیومی یا سرامیکی نیز به دلیل محکم تر بودن بهتر اند . فولاد ضد زنگ در مقایسه با فولاد معمولی نمی تواند تحت تأثیر رطوبت و تعریق قرار گیرد . همچنین ، تحریک پوست با ساعت هایی از جنس فولادی ضد زنگ نادر است .

علاوه بر این ، روکش PVD برای اطمینان از اینکه ساعت طلایی ، رزگلد ، نقره ای یا مشکی رنگ خود را حفظ کند ، مهم است . ساعت ها بدون روکش PVD ممکن است در طی یک سال با استفاده مکرر تغییر رنگ دهد . مواد استفاده شده در ساعت مچی اغلب در پشت ساعت نمایش داده می شوند . این نکته را هم به یاد داشته باشید که پشتی استیل ساعت نشان می دهد که فقط پشت ساعت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است .

همچنین وزن ساعت نیز ممکن است نشانه کیفیت آن باشد . این نشان می دهد که فولاد استفاده شده چقدر جامد است و چه نوع حرکتی استفاده شده است .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

یکی دیگر از مواردی که در ساعت های با کیفیت بسیار مهم است جنس شیشه آنها است ، شیشه یک ساعت با کیفیت همیشه از جنس یاقوت کبود است . البته این بستگی به نوع هدف ساعت شما دارد . شیشه یاقوت کبود پس از استفاده مکرر شفاف و بدون خراش باقی می ماند ، اما شیشه کریستال یا شیشه معدنی برای یک ساعت معمولی کافی است .

نوع موتور ساعت در ساعت های با کیفیت بسیار مهم بوده ، یک ساعت خوب و مقرون به صرفه دارای موتور های کوارتز و مکانیکی است . تقریباً همیشه یک موتور کوارتز را در ساعت های خوب پیدا خواهید کرد . مزیت اصلی کوارتز این است که قطعات متحرک کمتری مورد نیاز است . این باعث می شود ساعت ها دقیق تر و مقرون به صرفه تر باشند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

استفاده از قطعات و سنگ های گران قیمت در ساعت مچی

در داخل بعضی از ساعت های لوکس و گران قیمت از یکسری قطعات مانند طلاها ، الماس ها ، سنگ های قیمتی و …. استفاده می شود .

این قطعات میتواند گاهی در داخل موتور ساعت مچی باشد یا میتواند روی قاب ساعت مچی باشد و یا حتی میتواند در ساخت شیشه ساعت استفاده شده باشد ، در برخی موارد هم تمام ساعت مچی از آن ساخته شده است .

ساعت هایی که در آنها از سنگ های قیمتی و جواهرات گرانبها استفاده میشوند ، اکثراً لیمیتد ادیشن هستند و به همین خاطر گران قیمت بوده اند .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

لیمیتد ادیشن

امروزه اکثر کمپانی های ساعت سازی ساعت هایی تولید میکنند که لیمیتد ادیشن (limited edition) یا محدود هستند ، این ساعت ها معمولاً مهمترین یا محبوب ترین ساخته هر کمپانی ساعت سازی هستند . بیشتر برندها حداقل یک یا دو مدل ساعت لیمیتد ادیشن دارند .

لیمیتد ادیشن به محصولاتی گفته می شود که نسخه محدودی از آنها وجود دارد و بیشتر جنبه کلکسیونی دارند مانند کتاب ها ، آثار هنری و ….. .

راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت
راهنمای جامع خرید اینترنتی ساعت

 

پیشنهاد میکنم حتماً مقاله فشارسنج ساعت مچی چیست را مطالعه نمایید .

شهر ساعت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]