قابلیت مون فاز در ساعت مچی

ساعت مون فاز یا فاز ماه یک نوع ساعت کاربردی کامل است که با ظاهری منحصر به فرد که حرکت دوره‌ ای ماه را از طریق یک نیم حلال در صفحه خود نشان می‌دهد. این ساعت‌ ها از قرن‌ ها پیش تا به امروز پرطرفدار هستند زیرا یک راه منحصر به فرد برای دیدن شکل های ماه را ارائه می‌دهند. در ادامه درمورد قابلیت مون فاز در ساعت مچی به شما توضیحاتی میدهیم.

 

قابلیت مون فاز در ساعت مچی
قابلیت مون فاز در ساعت مچی

 

ساعت مچی مون فاز یا ماه نما چیست؟

این ساعت مچی ها یکی از معروف‌ ترین و ساده‌ ترین عملکرد های ستاره‌ شناسی هستند و یاد آور زیبایی و اسرار ماه هستند. ساعت‌ های ماه‌ نما شکل های مختلف ماه مانند ماه کامل، نیمه‌ ی اول و دوم ماه و … را بر روی شیشه‌ی نمایشگر نشان می دهند.

امروزه، ساعت‌ های ماه نما بیشتر به عنوان یک انتخاب زیبایی شناخته می‌ شوند و شرکت‌ های ساعت سازی به دنبال طراحی‌ های خلاقانه و متنوعی هستند.

چرخه واقعی ماه 29.5 روز طول می کشد. از آنجایی که ساعت سازان بسیار حساس و دقیق هستند و به گرد کردن به بالا یا پایین راضی نیستند. این ساعت مچی ها ممکن است 0.03 روز در ماه دقت خود را از دست بدهند. یعنی کل چرخه فاز ماه یک روز کامل در هر دو سال، هفت ماه و نیم متوقف می شود و نیاز است دوباره تنظیم شود.

 

ساعت مچی امگا با قابلیت ماه نما
ساعت مچی امگا با قابلیت ماه نما

 

ساعت مون فاز چگونه کار می کند؟

پشت صفحه یک ساعت مون فاز یک دیسک با دو قمر یکسان روی آن قرار دارد. این دیسک هر بیست و نه روز و نیم یک بار یک چرخ به طور کامل کامل می‌چرخد، این دیسک ماه توسط یک چرخ دنده 59 دندانه هدایت می شود که هر 24 ساعت یک خط توسط یک عقربه مکانیکی به جلو می رود، بنابراین با یک چرخش کامل برای کل چرخه ماه تقریباً مطابقت دارد.

 

ساعت مچی رولکس با قابلیت ماه نما
ساعت مچی رولکس با قابلیت ماه نما

 

فرق بین ساعت های مون فاز با ساعت های شب و روز چیست؟

ساعت مون فاز، ساعتی منحصر به فرد است که باعث نمایش مختلف فاز ها یا شکل های مختلف ماه می‌شوند. این ساعت بسیار پیچیده‌ تر از ساعت مچی های مدل روز و شب است و به همین دلیل، ساعت های فاز ماه معمولاً گران تر از آنها هستند. با این حال، برای بسیاری از  کلکسیونر ها، این پیچیدگی اضافی ارزش این قیمت را دارد.ساعت مون فاز اغلب از مواد با ارزش مانند طلا و آونچورین تهیه می شوند و دیال آنها اثر هنری واقعی است.

 

ساعت مچی مون فاز برند های معروف

در ادامه به شما چندتا از ساعت های مون فاز برند های معروف مانند: OMEGA ، ROLEX ، ORIENT ، LONGINES را معرفی و راجب آنها توضیحاتی می دهیم.

 

مجموعه Speedmaster از برند OMEGA

Speedmaster مجموعه ای از ساعت های کرنوگراف تولید شده توسط Omega است. برند امگا برای اولین بار ساعت مچی های Speedmaster را در سال 1957 معرفی کرد. از آن زمان، بسیاری از ساعت های کرنوگراف مختلفی تحت این نام به بازار عرضه شده اند. همچنین اولین ساعتی که همراه با نیل آرمسترانگ به ماه رفت یکی از همین ساعت مچی های مجموعه OMEGA Speedmaster بود.

OMEGA SPEEDMASTER MOONPHASE یکی از ساعت های این شرکت بسیار لوکس و قدیمی است که قابلیت مون فاز را دارد. با اینکه ساعت های مون فاز به طور معمول بعد از دو و نیم سال نیاز به تنظیم مجدد دارند، این ساعت بعد از 10 سال نیاز به اینکار دارند و به طور کلی این قانون را نقض میکند.

 

ساعت مچی مون فاز برند اورینت
ساعت مچی مون فاز برند اورینت

 

مجموعه Longines Master از برند Longines

زمانی که شرکت Longines تاسیس شد توانست در تولید ساعت‌ مچی های استثنایی بسیار موفق باشد. این شرکت با تاریخچه قدیمی که دارد جزو بهترین برند ها از نظر کیفیت، ظاهر و قدمت بوده است.

مجموعه Longines Master ظرافت کلاسیک و کیفیت عالی را با هم ترکیب می کند که باعث می شود به یک مجموعه خاص و زیبا تبدیل بشود. این مجموعه برای اولین بار در سال 2005 معرفی و ساعت مچی های آن به بازار عرضه شدند.

ساعت مچی  Longines Master moonphase یکی از ساعت های این مجموعه است که دارای قابیلت مون فاز و بسیار زیبا از نظر طراحی می باشد و همچنین در آن از اعداد عربی استفاده شده تا شما متوجه تأثیر کلاسیک آن باشید..

ساعت مچی لونژین با قابلیت مون فاز 

مجموعه ORIENT STAR از برند ORIENT

ORIENT و ORIENT STAR که از سال 1950 به ساخت بهترین ساعت‌ ها برای مشتریان خود اختصاص داده شده است. بدون توجه به اینکه از کدام خط انتخاب می‌کنید، سبکی عالی و زمان‌ سنجی دقیق را ارائه می‌ دهند.

مجموعه کلاسیک ORIENT STAR با حرکت زیبا و طراحی دقیق، که دارای ظرافت و پیچیدگی زیادی هستند. و در حالی که برخی از ساعت ها ممکن است ساده به نظر برسند، جزئیات واقعاً پیچیده ای دارند که به آنها شخصیت می بخشد.

ساعت مچی ORIENT STAR CLASSIC SUN & MOON که دارای قابلیت مون فاز بوده و در کنار آن یک روز شمار نیز وجود دارد که ایده ای جالب و خلاقانه ای هست.

 

ساعت مچی ماه نما برند امگا
ساعت مچی ماه نما برند امگا

 

مجموعه ROLEX CELLINI از برند ROLEX

مجموعه Rolex Cellini ظرافت ساعت‌ های قدیمی را با مدل های جدید ترکیب می کند. مجموعه Rolex Cellini اولین بار در سال 2014 معرفی شد و توانست بسیاری از ساعت های نادر در جهان را تولید کند و با استفاده از این کار بسیار مشهور بشود.

Rolex Cellini را می‌توان با خیال راحت کم‌ شناخته‌ ترین و کم‌ تعریف‌ ترین مجموعه نامید. برخلاف بسیاری از مجموعه های دیگر رولکس، که همگی اهداف روشن و زیبایی‌ شناسی مشخصی دارند. سری Rolex Cellini در طول سال‌ ها برای ساعت‌های مختلف رولکس در اشکال و اندازه‌ها یک مجموعه جذاب و کمیاب بوده است.

ساعت مچی Rolex Cellini moonphase که توسط این مجموعه ساخته شده دارای قابلیت مون فاز است و مدلی با طراحی کلاسیک است که تعداد محدودی از آن در جهان وجود دارد و اکثر کلکسیونر ها به دنبال این ساعت مچی هستند.

 

قابلیت مون فاز در ساعت مچی
قابلیت مون فاز در ساعت مچی

از اینکه این مقاله را تا انتها خواندید از شما متشکرم.

مقاله مون فاز چیست از شهر ساعت

پیشنهاد میکنم حتما مقاله قابلیت تاچی متر در ساعت مچی چیست را مطالعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]