آموزش کوتاه کردن بند ساعت

اگر سایز بند ساعت مچی شما اندازه مچ شما نیست، می توانید به آموزش کوتاه کردن بند ساعت مراجعه کرده و سایز آن را مناسب دست خود تنظیم کنید.

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت
آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

کوتاه کردن بند ساعت

 

وقتی پول خود را برای خرید یک ساعت خوب صرف می‌کنید، دوست دارید آن ساعت روی مچ شما به درستی قرار گیرد. اما اندازه مچ‌ انسان ها یکسان نیست. بنابراین احتمالاً نیاز به آن پیدا می کنید که سایز بند ساعت خود را تنظیم کنید.

 

بند ساعت مچی

 

بیشتر ساعت ها از موادی مانند شیشه، استیل ضد زنگ، چرم، سیلیکون و غیره ساخته شده اند. برخی از ساعت های لوکس از مواد خاصی مانند طلا، تیتانیوم و سرامیک ساخته می شوند.

بند ساعت قسمتی از ساعت است که ساعت را به مچ متصل می کند. طول بند ساعت معمولا قابل تغییر است.

 

بند ساعت مچی - آموزش کوتاه کردن بند ساعت
بند ساعت مچی – آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

برای مشاهده معرفی سفیران برند امگا و یا مشاهده ساعت های برند امگا کلیک کنید.

 

انواع بند ساعت مچی

 

جنس بند ساعت های مچی بسته به نوع ساعت می تواند متفاوت باشد. در برخی از ساعت ها از بند استیل استفاده شده که با قاب استیل ساعت نیز هماهنگ است.

جنس بند ساعت دارای انواع مختلفی است که می توان به استیل ، چرم ، چرم مصنوعی ، پارچه، پلاستیک، تیتانیوم، طلا، سیلیکون، سرامیک و غیره اشاره کرد.

 

انواع بند ساعت مچی - آموزش کوتاه کردن بند ساعت
انواع بند ساعت مچی – آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

چرا سایز بند ساعت اهمیت دارد ؟

 

1 : سازگاری : مسئله جفت کردن بند ساعت با قاب ساعت برای هر شخص راه حل متفاوتی دارد. اگر یک ساعت ورزشی بزرگ دارید، برای انتخاب بند می توانید سایز های مختلفی را امتحان کنید. این امر به سلیقه شخص بستگی دارد.

2 : اندازه مناسب : قاب ساعت باید در جای مناسبی روی دست شما قرار گیرد تا بیش تر از  2 تا 3 سانتی متر روی مچ شما جابجا نشود. بنابراین سایز بند ساعت اهمیت ویژه ای دارد.

3 : سبک : انتخاب بند ساعت و سایز آن در اصل مسئله شخصی است و به سبک مورد علاقه شخص در استفاده از مد بستگی دارد.

 

اندازه مناسب برای بند ساعت

 

اندازه مچ دست در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین بند ساعت ها در طول های مختلفی در دسترس هستند. یافتن طول مناسب برای بند ساعت یک امر بسیار مهم در استفاده از ساعت است.

اندازه مناسب برای بند ساعت
اندازه مناسب برای بند ساعت

 

چگونه طول بند ساعت را محاسبه کنیم؟

 

اندازه‌گیری بند ساعت فعلی خود

 

اگر ساعت موجود روی مچ دست شما به صورت صحیح قرار می گیرد، در این صورت طول بند ساعت شما مناسب است. در غیر این صورت شما باید به دنبال یک بند جایگزین با طول مناسب باشید یا اینکه در صورت امکان طول بند ساعت خود را کوتاه کنید.

 

اندازه گیری محیط مچِ دست

 

تعیین اندازهِ مچ دست، یکی دیگر از روش‌های محاسبه طول مناسب بند ساعت است.

 

1 : ابتدا با استفاده از یک متر پارچه ای، از نقطه‌ای که می‌خواهید قاب ساعت روی مچ قرار گیرد، متر را دور مچ دست خود بپیچید.

2 : با استفاده از یک خودکار یا مداد، در نقطه‌ای که متر روی خود قرار می گیرد، یک علامت بگذارید.

3 : نوار اندازه‌گیری را صاف کرده و اندازه محیط مچِ دستِ خود را به یاد داشته باشید. این اندازه را به میلیمتر یا اینچ یادداشت کنید.

 

البته باید توجه کرد که اندازه محیط مچ دست در طول زمان و با توجه به شرایط فیزیکی فرد تغییر می کند.

 

اندازه گیری محیط مچِ دست
اندازه گیری محیط مچِ دست

 

آسان ترین روش کوتاه کردن بند ساعت

 

تنظیم یا تغییر اندازه بند ساعت با جابجایی قفل در ساعت های با بند چرمی

 

شاید ساعت شما برای تغییر سایز بَند دارای قابلیت جابجایی محل قفل باشد. این امر در بعضی ساعت ها به خصوص در برخی ساعت های چرمی وجود دارد.

تنظیم سایز بند این نوع ساعت ها بسیار ساده است. ابتدا، نوار زیر قفل را باز کنید. سپس با ملایمت آن را بالا بکشید. حالا می‌توانید بند ساعت را در سایز مورد نظر خود تنظیم کنید.

 

ساعت با بند چرمی
ساعت با بند چرمی

 

برای مشاهده ساعت مچی با بند چرمی کلیک کنید.

 

نحوه کوچک کردن بند ساعت حصیری

 

تنظیم اندازه بند حصیری نیز بسیار ساده است. برای این کار ابتدا ساعت را برعکس می کنیم تا پشت قفل روبروی ما قرار گیرد. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک قفل را باز کرده و سایز بند ساعت را تنظیم می کنیم. بعد از تنظیم بند ساعت با یک فشار کوچک قفل را در جای خود ثابت می کنیم.

 

ساعت با بند حصیری
ساعت با بند حصیری

 

مراحل کوتاه کردن بند ساعت فلزی، آموزش کوتاه کردن بند ساعت مچی

 

بسیاری از ساعت‌های مچی با بندهایی از جنس چرم یا پلاستیک با سوراخ و قفل برای تنظیم آسان اندازه ساخته شده‌اند. با این حال، برخی از برندها ساعت هایی با بندهای فلزی طراحی کرده اند. در این ساعت ها برای تنظیم بند ساعت فلزی نیاز به جدا کردن لینک‌های فلزی است. در ابتدا این کار ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با چند ابزار ساده می‌توانید این کار را حتی در خانه انجام دهید.

البته توصیه می شود برای اینکه به قاب ساعت و بند آن آسیبی وارد نشود، برای این کار به ساعت فروشی ها مراجعه کنید.

اغلب بند ساعت هایی که قابلیت کوتاه شدن دارند، بند های فلزی هستند. بند فلزی ساعت های با کیفیت خوب، قابل تنظیم هستند. بنابراین اگر به تازگی بند ساعتی خریده‌اید که به درستی با مچ شما سازگار نیست، ما این راهنمای مفید را برای تنظیم بند ساعت فلزی شما قرار دادیم.

به طور کلی، بندها با پین‌ها یا پیچ‌هایی به هم چسبیده‌اند یا حداقل بخش‌های قابل تنظیم با آنها ارتباط دارند. اما هر کدام روش متفاوتی دارند.

به صراحت باید گفت که تنظیم بند ساعت فلزی کار سختی نیست. طراحان و سازندگان ساعت بسیاری از زمان و مهارت خود را برای اطمینان از آسان بودن تنظیم سایز بند برای مصرف کننده صرف کرده‌اند، بدون اینکه زیبایی ساعت را به خطر بیندازند.

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت
آموزش کوتاه کردن بند ساعت – تنظیم بند ساعت فلزی

 

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت
آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

اطلاعات مهم برای تغییر اندازه بند ساعت شما، نحوه باز کردن بند ساعت مچی

 

1 : در قسمت داخلی بند ساعت، روی بعضی از لینک‌ها، تعدادی پیکان کوچک وجود دارد. فقط پین‌های این لینک‌ها قابلیت جدا شدن دارند.

2 : پیکان به سمتی اشاره دارد که پین باید از آن سمت خارج شود.

3 : هنگام ضربه زدن به پین، مطمئن شوید که سمت شکاف دار پین آخرین قسمتی است که وارد محل خود می‌شود.

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت
آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

چگونه از ابزار خود برای کوتاه کردن بند ساعت استفاده کنیم؟

 

1 : در ابتدا، به نکات بالا توجه کنید.

2 : بند ساعت را روی یک قطعه فرش ضخیم یا روی یک سوراخ قرار دهید.

3 : با یک چکش کوچک، به پین ضربه بزنید تا پین از بند ساعت خارج شود و یا با استفاده از آچار تنظیم بند ساعت پین را خارج کنید.

4 : سایز ساعت را مطابق مچ خود تنظیم کنید.

 

در نهایت لینک های خارج شده را نزد خود نگه دارید. ممکن است در آینده سایز مچ شما تغییر کند و یا بخواهید ساعت خود را به یک دوست هدیه بدهید.

 

آموزش کوتاه کردن بند ساعت
آموزش کوتاه کردن بند ساعت

 

برای مشاهده مقاله افزایش عمر بند ساعت کلیک کنید.

 

چکیده 

امکان کوتاه کردن بند ساعت در برخی ساعت های فلزی وجود دارد. این کار با خارج کردن لینک های اضافی با استفاده از ابزار تعویض پین بند ساعت امکان پذیر است. برخی ساعت های چرمی نیز دارای قابلیت ساده تری برای تغییر سایز بند خود هستند. این ویژگی از طریق جابجایی محل قفل ساعت مچی امکان پذیر بوده و اینگونه ساعت ها را خاص تر می کند. آموزش کوتاه کردن بند ساعت نیز این امکان را به شما می دهد که این کار را در خانه انجام دهید.

البته توصیه ما این است که با مراجعه به ساعت فروشی و صرف هزینه اندک به راحتی کار را به متخصص امر بسپارید و از بروز خسارت و خش بر روی بند ساعت و حتی قاب ساعت جلوگیری کنید.

 

برای مشاهده ساعت مچی با بند چرمی و ساعت مچی با بند استیل لطفا کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]