هک موتور ساعت مچی چیست؟

هک کردن و تنظیم دستی دو اصطلاحی هستند که اغلب برای توصیف ویژگی‌های برخی از حرکات مکانیکی ساعت مچی استفاده می‌شوند. در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بفهمید هک موتور ساعت مچی چیست؟

به طور خلاصه، هک کردن به شما این امکان را می دهد که علاوه بر عقربه دقیقه شمار و ساعت، عقربه دوم ساعت مچی را نیز تنظیم کنید. هنگام بیرون اوردن تاج برای تنظیم زمان، دست دوم کاملا متوقف می شود. این به شما امکان می دهد زمان را با دقت بیشتری تنظیم کنید. حتما این مقاله را تا نتها بخوانید زیرا به شما کمک های بسیاری درباره انجام دادن این کار میکند.

هک موتور ساعت کلاسیک به عمل تغییر یا دستکاری اجزای مکانیکی یا الکترونیکی یک ساعت کلاسیک برای افزودن ویژگی‌ها یا عملکردهای جدید اشاره دارد. این می تواند شامل اضافه کردن یک عارضه جدید، مانند نمایشگر فاز ماه، یا تغییر حرکت ساعت برای افزایش دقت یا ذخیره انرژی آن باشد.

 

هک موتور ساعت مچی چیست؟

 

هک موتور ساعت مچی چیست؟
تاج ساعت مچی

سیم پیچی دستی به شما این امکان را می دهد تا با پیچاندن تاج ساعت در جهت عقربه های ساعت، به صورت دستی به یک حرکت مکانیکی ساعت نیرو دهید. البته، این کار حرکت مکانیکی را تقویت می کند، اما می تواند برای افزودن قدرت اضافی به یک حرکت خودکار نیز استفاده شود.

هم هک کردن و هم تنظیم کردن با دست اغلب در حرکات مکانیکی ساعت به عنوان «خوب بودن» در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، ممکن است کاملاً ضروری نباشند، و بیشتر ساعت مچی ها این دو قابلیت را ندارند.

چه موقع نیاز به هک موتور ساعت مچی داریم
چه موقع نیاز به هک موتور ساعت مچی داریم

 

هک موتور ساعت مچی

هک ساعت مچی قابلیتی است که هنگام بیرون اوردن تاج برای تنظیم زمان، عقربه دوم ساعت را به طور کامل متوقف می کند و به شما این امکان را می دهد زمان را دقیقاً در ثانیه تنظیم کنید.

اگر این قابلیت در نداشته باشد، در حالی که شما زمان را تنظیم می کنید، عقربه دوم به حرکت خود ادامه می دهد و تنظیم دقیق زمان را تقریبا غیرممکن می کند.

چگونه از قابلیت هک موتور در ساعت مچی خود استفاده کنیم؟

تاج ساعت مچی را تا موقعیتی که برای تنظیم زمان استفاده می شود بیرون بکشید. که معمولاً دورترین موقعیت از ساعت مچی است.

هنگامی که تاج ساعت را تا انتها از قاب ساعت مچی بیرون کشیدید، عقربه دوم ساعت مچی شما باید کاملاً متوقف شود.

اگر عقربه دوم ساعت همچنان در حال اجراست در حالی که تاج بیرون کشیده شده است، این نشانه احتمالی است که ساعت مچی شما هک نشده است.

 چرا باید موتور ساعت مچی را هک کنیم
هک موتور ساعت مچی چیست؟

 

چه زمانی ساعت مچی نیاز به تنظیم دستی یا هک دارد؟

حرکات دستی یا هک این مزیت را دارد که به شما کمک می کند زمان را با دقت بیشتری تنظیم کنید. زیرا می توانید منتظر بمانید تا عقربه دوم با ثانیه دقیق ساعت اتمی ردیف شود.

با این حال، مشکل این است که اکثر ساعت مچی های مکانیکی این دقت را تا پایان روز از دست می دهند.

این به این دلیل است که یک ساعت مچی مکانیکی، طبیعتاً دارای بسیاری از قطعات کوچک است که به طور همگام می‌چرخند تا ساعت را روشن نگه دارد و در زمان‌سنجی دقیق باشد. به دلیل قطعات زیادی که در یک حرکت ساعت وجود دارد.

بیشتر ساعت‌ها، حتی رولکس‌های گران قیمت و انواع دیگری از ساعت های مچی، تغییرات جزئی در زمان‌سنجی در یک دوره زمانی دارند. در نتیجه، باید دوباره ساعت مچی خود را تنظیم کنید.

هک موتور ساعت مچی چیست؟
هک موتور ساعت مچی چیست؟

 

چه زمانی باید دوباره ساعت خود را تنظیم کنیم؟

برخی از دقیق‌ترین ساعت‌ مچی های مکانیکی در جهان، ساعت‌هایی که دارای گواهینامه کرونومتر هستند، یعنی فقط باید تا -4 ثانیه یا +6 ثانیه در روز اختلاف زمان داشته باشند. یعنی بعد از 24 ساعت می توانند 6 ثانیه جلوتر باشند یا 4 ثانیه عقب باشند و همچنان این گواهی را بگذرانند و جزو دقیق‌ترین ساعت های مکانیکی دنیا محسوب شوند.

توجه داشته باشید اگر یک ماه تمام پشت سر هم از یک ساعت مچی استفاده کنید، این عدم دقت شروع به افزایش می کند و هر روز که آن را می پوشید بدتر و بدتر می شود.

به عنوان مثال ساعتی که +6 ثانیه جلوتر از زمان اصلی است، تا پایان ماه حدود 180 ثانیه در روز جلوتر خواهد بود.

هک موتور ساعت مچی چیست؟
هک موتور ساعت مچی چیست؟

 

تنظیم کردن دستی

تنطیم دستی همان توانایی حرکت دستی عقربه های ساعت مچی مکانیکی شما است که با چرخاندن تاج ساعت مچی این فرایند انجام میشود.

تنظیم کردن دستی موتور ساعت مچی ، باعث سفت شدن فنر اصلی در حرکت ساعت می شود که به آرامی در طول زمان باز می شود و انرژی را در بقیه حرکات ساعت مچی پخش می کند.

برای برخی از ساعت‌ مچی های مکانیکی، این تنها راه برای تقویت حرکات آنهاست. با این حال، برخی از ساعت‌ مچی های مکانیکی دارای یک ماژول حرکت خودکار هستند که به ساعت اجازه می‌دهد با موتور خودکار خود نیرو تولید کند و نیازی به چرخاندن تاج ساعت با دست نباشد.

هک موتور ساعت مچی چیست؟
هک موتور ساعت مچی

 

به طور خلاصه، هک کردن و تنظیم کردن دستی ، ویژگی هایی هستند که عموما داشتن آنها خوب است، اما کاملا ضروری نیستند.

هک کردن به شما امکان می دهد زمان ساعت مکانیکی را با دقت بیشتری بر روی ثانیه تنظیم کنید، اما زمانی که ساعت در طول زمان دقت خود را از دست میدهد.
اگر شما فردی هستید که برای یک هدف خاص به دقیق ترین ساعت ممکن نیاز دارید. احتمالاً بهتر است یک ساعت کوارتز تهیه کنید زیرا دقیق تر و مقرون به صرفه تر است، حتی از گران ترین ساعت مچی های مکانیکی.

هک موتور ساعت مچی کلاسیک یک حوزه تخصصی هک است که به مهارت و دانش فنی بالایی نیاز دارد. اگرچه ممکن است به اندازه هک ساعت‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی رایج نباشد.

با خرید از نمایندگی های معتبر، سرویس ساعت خود توسط یک ساعت ساز معتبر، و ایمن نگه داشتن ساعت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که ساعت شما یک دارایی ارزشمند و قابل اعتماد برای سال های آینده باقی خواهد ماند.

چرخاندن تاج ساعت مچی
چرخاندن تاج ساعت مچی

برای خرید این نوع ساعت مچی ها روی ساعت مچی های مکانیکی کلیک کنید.

 

شهر ساعت

 

 

پیشنهاد میکنم حتما مقاله انواع موتور ساعت مچی را مطالعه نماییدم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]