تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر

اولین مسئله ای که هنگام پرداختن به سوال تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر باید مشخص شود این است که ما در مورد دو مفهوم کاملاً متفاوت صحبت می کنیم. در حالی که هر دوی آنها با کُرنو (chrono) شروع می‌شوند که به معنای زمان است. اما این دو، مفاهیم مختلفی در رابطه با ساعت است.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-292MS5B6
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-292MS5B6

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-292MS5B6 کلیک کنید.

 

کرنوگراف

کرنوگراف (Chronograph) به اصطلاح یک ساعت کرونوگرافی است که برای اندازه‌گیری بازه‌های زمانی استفاده می‌شود. کرونوگراف به طور حرفه‌ای به معنای نویسندهٔ زمان است. واژه کرنوگراف از وازه های یونانی به معنای ضبط زمان، زمان و نوشتن گرفته شده است.

کرونوگراف‌ ها در اصل عملکردی به یک ساعت اضافه می کنند. با قابلیت اندازه‌گیری زمان، آنها یک راه حل عملی و جذاب برای فعالیت‌های مختلف ارائه می‌دهند.

کرونوگراف ها در بین هوانوردان بسیار محبوب بودند زیرا به آنها امکان محاسبات سریع و انجام زمان بندی دقیق را می دادند. تقاضا برای کرونوگراف همراه با صنعت هوانوردی در اوایل قرن بیستم افزایش یافت.

استفاده از ساعت کرونوگراف بسیار ساده است. برای فعال کردن عملکرد کرونوگراف، دکمه شروع و توقف را فشار دهید. برای توقف کرونوگراف، همان دکمه را دوباره فشار دهید. همچنین برای بازگشت عقربه ها به موقعیت اولیه خود نیز، از دکمه تنظیم مجدد استفاده کنید.

در اوایل قرن بیستم کرنوگراف های جیبی بسیار محبوب بودند. در حالی که امروزه اکثر کرنوگراف ها به شکل ساعت های مچی هستند.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی تگ هویر مدل CV2A1R.BA0799
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی تگ هویر مدل CV2A1R.BA0799

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی تگ هویر مدل CV2A1R.BA0799 کلیک کنید.

 

تاریخچه کرنوگراف

لویی موینت در سال 1816 میلادی اولین کرنوگراف مدرن را برای استفاده در ردیابی اجرام نجومی اختراع کرد. پادشاه لوئیس هجدهم در سال 1821 میلادی یک کرونوگراف برای اندازه گیری طول زمان مسابقات اسب سواری سفارش داد. نیکلاس ماتیو ریوسک اولین کرنوگراف را به دستور پادشاه لوئی هجدهم در سال 1821 میلادی ساخت.

پادشاه از تماشای مسابقات اسب‌سواری بسیار لذت می‌برد. اما می‌خواست دقیقا بداند که هر مسابقه چقدر طول می‌کشد. بنابراین ریوسک مأمور شد تا ابزاری اختراع کند که این کار را انجام دهد. در نتیجه او اولین کرنوگراف را اختراع کرد. ریوسک تا زمان کشف کرنوگراف جیبی لویی موینت در سال 2013 میلادی که تاریخ بازنویسی شد، مخترع کرنوگراف در نظر گرفته می شد.

در سال 1844 میلادی، نسخه به روز شده کرنوگراف آدولف نیکول، اولین نسخه ای بود که دارای ویژگی تنظیم مجدد بود. این کرنوگراف امکان اندازه گیری های متوالی را می داد. استفاده های مدرن تر از کرونوگراف ها شامل خلبانی هواپیما، مسابقات اتومبیل رانی، غواصی و مانور زیردریایی بود.

در سال 1915 میلادی، گاستون برایتلینگ اولین کرنوگراف را با یک عقربه ثانیه مرکزی و یک شمارنده 30 دقیقه ای تولید کرد. بعداً در سال 1923 میلادی، گاستون برایتلینگ اولین کرنوگراف را با دکمه جداگانه در موقعیت ساعت 2 معرفی کرد. در سال 1934 میلادی ویلی برایتلینگ مفهوم کرونوگراف را با اضافه کردن دومین دکمه در موقعیت ساعت 4 توسعه داد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - تاریخچه کرنوگراف
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – تاریخچه کرنوگراف

 

برای مشاهده مقاله کورنوگراف چیست و چگونه کار میکند/چند نمونه ساعت کورنوگراف لطفا کلیک کنید.

 

ساعت کرنوگراف برای چه کاری استفاده می شود ؟

برخی از کاربردهای رایج ساعت های کرنوگراف امروزه شامل زمان سنجی دقیق و محاسبات سرعت یا فاصله است. خلبان‌ها معمولاً از کرنوگراف استفاده می‌کنند. زیرا راهی برای محاسبه سرعت و مسافت در پرواز به آنها ارائه می‌دهد. در حالی که کارکنان مراقبت‌های پزشکی از آن برای اندازه‌گیری ضربان قلب بیمار استفاده می‌کنند. البته می توانید از ساعت کرنوگراف خود برای کارهای ساده تر مانند پیگیری مدت زمان پخت پیتزا نیز استفاده کنید.

ساعت های کرنوگراف چگونه کار می کنند؟

کرنوگراف ها از مکانیک خاصی برای عملکرد استفاده می کنند. ساعت‌های کرنوگراف از سه چرخ دنده برای اندازه‌گیری ثانیه‌ها، دقیقه‌ها و ساعت‌ها (سه اندازه‌گیری استاندارد کرنوگراف) استفاده می‌کنند. دکمه فشار دهنده بالا معمولاً دکمه شروع و توقف است و دکمه فشار دهنده پایین تایمر را مجددا تنظیم می کند.

بسیاری از کرنوگراف‌ها دارای یک قاب ثابت یا چرخنده هستند. این قاب در اطراف قسمت بیرونی صفحه ساعت با مقیاس‌های خاصی جهت محاسبات سریع قرار دارد. محبوب ترین مقیاس اندازه گیری برای قرائت تاکی متر است. سایر قاب ها دارای مقیاس Telemeter برای فاصله هستند.

کرنوگراف تله‌متر به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرعت صوت، فاصله تا رویدادی را که هم می‌توان دید و هم شنید، مثلاً صاعقه یا برخورد اژدر، تقریباً اندازه‌گیری کند. کاربر در لحظه مشاهده رویداد کرنوگراف را راه اندازی می کند. همچنین در لحظه شنیدن آن، زمان بندی را متوقف خواهد کرد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی برایتلینگ مدل A4131012/C862-745P
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی برایتلینگ مدل A4131012/C862-745P

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی برایتلینگ مدل A4131012/C862-745P کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از ساعت کرنوگراف

استفاده از ساعت کرنوگراف بسیار آسان است. همانطور که قبلاً گفتیم، دکمه فشار دهنده بالا دکمه شروع و توقف و دکمه فشار دهنده پایین دکمه تنظیم مجدد است. دکمه فشار دهنده بالا را فشار دهید تا تایمر روشن شود. با فشار مجدد تایمر متوقف می شود. برای تنظیم مجدد کرنوگراف به صفر، دکمه پایینی را فشار دهید.

علاوه بر این، بسیاری از کرنوگراف‌های مدرن از قاب‌های متحرک به‌عنوان تاکی‌متر برای محاسبات سریع سرعت یا مسافت استفاده می‌کنند.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی دی وان میلانو مدل D1-CHBJ10
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی دی وان میلانو مدل D1-CHBJ10

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی دی وان میلانو مدل D1-CHBJ10 کلیک کنید.

 

انواع کرنوگراف

کرونوگراف های مختلفی در بازار موجود است. انواع آن به شرح زیر است.

 

1 : کرنوگراف ساده یا استاندارد Simple or Standard Chronograph

کرنوگراف ساده یا استاندارد با استفاده از دو دکمه کار می کند. یکی برای شروع و متوقف کردن فرآیند زمان بندی و دکمه دیگر آن برای تنظیم مجدد می باشد. این دکمه‌ها معمولاً در کنار تاج ساعت، معمولاً در سمت راست صفحه ساعت قرار می‌گیرند.

2 : کرنوگراف مونوپوشر Monopusher Chronograph

کرنوگراف مونوپشر نوعی ساعت کرنوگراف است که از یک دکمه فشاری استفاده می کند. تک فشار دهنده عملکردهای شروع، توقف و تنظیم مجدد کرنوگراف را انجام می دهد. می توان آن را در دو طرف قاب ساعت قرار داد و اغلب دارای تاج مخصوص خود است که در موقعیت ساعت 3 قرار دارد.

3 : کرونوگراف فلایبک Flyback Chronograph

با داشتن یک دکمه فشاری، استفاده از کرونومتر را بسیار ساده‌تر می‌کند. این کار راه اندازی مجدد کرنوگراف را سریعتر می کند زیرا مجبور نیستید دکمه توقف را فشار دهید، تایمر را مجددا تنظیم کنید و دوباره شروع کنید.

4 : کرنوگراف راترپنت Rattrapante Chronograph

یک تایمر اضافی که در کرنوگراف قرار دارد. دو تایمر عقربه ای در ساعت هایی با قابلیت کرنوگراف راترپنت وجود دارد. زمانی که کرنوگراف را راه اندازی می کنید، rattrapante در ابتدا ظاهر نمی شود. درست مانند هر کرنوگراف دیگری به نظر می رسد. هنگامی که دکمه را دوباره فشار دهید، عقربه ای که متوقف شده است به همراه عقربه کرنوگراف به جای خود باز می گردد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-397HN5B4
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-397HN5B4

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی فردریک کنستانت مدل FC-397HN5B4 کلیک کنید.

 

کرنومتر

کرنومتر یک ساعت مکانیکی فوق‌العاده دقیق است. اگرچه بیشتر کلمه کرونومتر را روی صفحه‌ ساعت های مکانیکی می‌بینید، ساعت‌های کوارتز نیز می‌توانند به عنوان کرنومتر تأیید شوند.

در سوئیس، ساعت‌های تأیید شده توسط Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres) COSC) به‌عنوان کرنومتر تأییدشده یا کرنومتر تأییدشده رسمی علامت‌گذاری می شوند. در خارج از سوئیس، نهادهای مشابه، مانند مؤسسه بازرسی کرونومتر ژاپن استانداردهای مشابهی را برای ساعت‌ها تأیید کرده‌اند.

اصطلاح کرنومتر اغلب به اشتباه توسط عموم مردم برای ابزارهای زمان سنجی که توسط دکمه های فشاری برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شود، به کار می رود. چنین ابزاری در واقع یک کرونوگراف یا کرنوسکوپ است. البته چنین ابزاری ممکن است دارای تاییدیه کرنومتر باشد. مشروط بر اینکه معیارهای تعیین شده برای استاندارد را برآورده کند.

بیش از 1.8 میلیون گواهینامه رسمی کرنومتر، عمدتاً برای کرونومترهای ساعت‌های مچی مکانیکی با نوسان‌گرهای تعادل فنری، هر ساله پس از گذراندن شدیدترین آزمایش‌های COSC ارائه می‌شود. به گفته COSC، یک کرنومتر رسمی تایید شده، ساعتی با دقت بالا است.

هر ساعتی با نام کرنومتر تایید شده یا کرنومتر تایید شده رسمی، با معیارهای استاندارد ISO 3159 ابزارهای زمان سنجی کرنومترهای مچی با نوسانگر تعادل فنری مطابقت دارد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی امگا مدل 233٫60٫41٫21٫03٫001
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی امگا مدل 233٫60٫41٫21٫03٫001

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی امگا مدل 233٫60٫41٫21٫03٫001 کلیک کنید.

 

تاریخچه کرنومتر

اصطلاح کرنومتر توسط جرمی تاکر از بورلی انگلستان در سال 1714 میلادی ابداع شد.

تعریف اصلی و کلاسیک ما از کرونومتر را می توان به عصر طلایی اکتشافات دریانوردی در قرن هجدهم ردیابی کرد. زمانی که کشتی ها نیاز به استفاده از یک ساعت بسیار دقیق روی کشتی داشتند که به ناوبران آنها امکان تعیین طول جغرافیایی را می داد.

مردی که اولین مورد از کرنومترهای دریایی را توسعه داد، ساعت‌ساز افسانه‌ای بریتانیایی جان هریسون بود. کرنومتر دریایی توسط جان هریسون در سال 1730 میلادی اختراع شد.

کرونومتر دریایی دیگر به عنوان وسیله اصلی برای ناوبری در دریا استفاده نمی شود. اگرچه هنوز به عنوان پشتیبان مورد نیاز است. زیرا سیستم های رادیویی و الکترونیک مربوط به آنها ممکن است به دلایل مختلف از کار بیفتند.

 

تاریخچه کرنومتر
تاریخچه کرنومتر

 

استاندارد صنعت سوئیس COSC

COSC یک گواهینامه سوئیسی است. موسسه رسمی تست کرنومتر سوئیس (Contrôle officiel suisse des Chronomètres)، با نام مستعار COSC در سال 1973 میلادی تأسیس شد. این سازمان مسئول تست دقت ساعت های ساخت سوئیس مطابق با استاندارد بین المللی ISO 3159 است.

هر کرنومتری که توسط COSC تایید شده باشد را می توان با عنوان کرنومتر با ارزش بسیار بالا طبقه بندی کرد. برای دریافت گواهینامه COSC یک سری آزمایشات بر روی ساعت انجام می گیرد. این آزمایشات حرکت عقربه های ساعت را در 15 روز و چندین محیط اندازه گیری زیر نظر می گیرد.

این امر برای اطمینان از دقت ساعت تا +6 ثانیه و -4 ثانیه انجام می شود. همچنین حرکات عقربه های ساعت در دماهای مختلف از حدود 46 درجه فارنهایت تا 100 درجه و در موقعیت های مختلف روی مچ دست آزمایش می شود.

بیش از یک میلیون ساعت سوئیسی هر ساله گواهینامه کرونومتر COSC را دریافت می کنند. در سال 2019 میلادی، 2.15 میلیون ساعت مکانیکی از COSC فارغ شدند.

چند شرکت سوئیسی کار را از این هم فراتر می برند. رولکس و امگا تست‌های سخت‌گیرانه‌ای دارند. ساعت‌های این دو برند باید این تست ها را پشت سر بگذارند تا کرونومتر نامیده شوند. تفاوت اصلی این تست‌ها این است که بعد از اینکه ساعت مورد آزمایش قرار گرفت و آماده عرضه به مشتری بود، دوباره به‌طور کامل تست می‌شود. این تست‌ها شامل موقعیت و دما، همچنین تست فشار و ضد آب بودن است.

 

استاندارد صنعت سوئیس COSC
استاندارد صنعت سوئیس COSC

 

برای مشاهده مقاله گواهی استاندارد ساعت های سوئیسی (cosc) لطفا کلیک کنید.

 

گواهی METAS

یک کرونومتر دارای گواهی METAS باید قبلاً تحت آزمایشات COSC قرار گرفته باشد. این بدان معنی است که هر ساعتی با این تمایز دو بار گواهینامه دریافت کرده است. آزمایش METAS ده روز طول می کشد و حتی با استاندارد بالاتری نسبت به COSC برگزار می شود.

برای دریافت گواهی METAS، ساعت باید تست دقت بین 0 تا +5 ثانیه را پشت سر بگذارد. این گواهی همچنین مقاومت در برابر آب، تست مغناطیسی و تست ذخیره انرژی را آزمایش می کند.

 

گواهی METAS
گواهی METAS

 

سایر استاندارد های کرنومتر

استانداردهای دیگری جهت صدور گواهینامه کرنومتر وجود دارد. یکی در گلاشوت، مرکز ساعت‌سازی آلمان، و یکی دیگر توسط سیکو در ژاپن برای خط تولید ساعت‌های Grand Seiko وجود دارد. همچنین سایر مراکز جهت صدور گواهینامه کرنومتر در خود سوئیس حضور دارند.

 

تست کرنومتر

تست‌های کرنومتر ثابت می‌کنند که یک ساعت چه مقدار دقیق است. این آزمایش‌ها حرکت عقربه های ساعت را در دو درجه حرارت مختلف و در شش موقعیت مختلف ثبت می‌کنند. برای اینکه رفتار ساعت را در مچ دست شخص تقلید کنند.

دلیل استفاده از دو درجه حرارت متفاوت، منبسط یا منقبض شدن فلز بسته به دما می باشد. از آنجایی که ساعت ها تقریباً به طور کامل از قطعات فلزی تشکیل شده اند، دقت می تواند تحت تأثیر تغییرات دما قرار گیرد.

COSC تست ها را در مدت زمان حدود 2 هفته انجام می دهد. همچنین حرکات عقربه های ساعت نیز باید تا 6 ثانیه در روز، چه آهسته و چه سریع، دقیق بماند. COSC همچنین نتایج را عمومی نمی کند. نتایج آزمایشات فقط در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرند.

 

ساعت کرنومتر
ساعت کرنومتر

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر

هر دوی آنها با کُرنو (chrono) شروع می‌شوند که به معنای زمان است. اما این دو، مفاهیم مختلفی در رابطه با ساعت است. کرنوگراف زمان‌های کوتاه را اندازه‌گیری می‌کند. در حالی که کرنومتر ساعتی با دقت بالا است که دارای گواهی رسمی است.

شما همچنین می توانید یک کرونوگراف داشته باشید که یک کرنومتر است. همچنین لازم نیست یک کرنومتر یک کرنوگراف باشد.

برای اینکه ساعت یک کرنومتر باشد، باید تست های دقیق مختلفی را پشت سر بگذارد. یک ساعت پس از تولید، در معرض تعدادی از عوامل داخلی و خارجی مانند جاذبه، رطوبت، آب، خاصیت مغناطیسی، روانکاری در حرکت و فرسودگی قرار می گیرد.

هیچ ساعتی 100% دقیق نیست. اما استانداردهایی وجود دارد که ساعت‌های دارای تاییدیه کرونومتر از آنها پیروی می‌کنند. فقط ساعت‌هایی که تست کرنومتر مانند COSC را گذرانده‌اند، می‌توانند کلمه کرونومتر را چاپ کنند.

کرنوگراف به معنای «زمان نویس» و کرنومتر به معنای «سنجشگر زمان» است. کرونوگراف برای اندازه‌گیری بازه‌های زمانی استفاده می‌شود. در حالی که کرنومتر به دقت ساعت اشاره دارد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر

 

کرونومتر در مقابل کرنوگراف دو مفهوم کاملاً متفاوت

اولین چیزی که هنگام پرداختن به سوال تفاوت بین کرنومتر و کرنوگراف باید مشخص شود این است که ما در مورد دو مفهوم کاملاً متفاوت صحبت می کنیم. آنها نه شبیه هم و نه مخالف هم هستند. اصطلاحات کرنومتر و کرنوگراف نامگذاری های دقیقی هستند که تعاریف دقیقی دارند.

یک کرنومتر عملکرد ساعت را اندازه گیری می کند. همچنین تضمین می کند که حرکت ساعت توسط یک سازمان رسمی، تحت قوانین تعریف شده، تست و کنترل شده است و ربطی به عملکرد ساعت ندارد. کرنوگراف به عملکرد ساعت اشاره دارد. کاری که قادر به انجام آن است. به اصطلاح کرنوگراف یک ویژگی می باشد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت امگا
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت امگا

 

آیا یک ساعت می تواند هم کرنوگراف و هم کرنومتر باشد؟

پاسخ این سوال هم بلی و هم خیر است. یک کرنوگراف به تنهایی نمی تواند به عنوان یک کرنومتر تأیید شود. زیرا عملکرد یک کرنوگراف اندازه گیری زمان های کوتاه است.

در حال حاضر هیچ استانداردی برای تایید دقت یک کرنوگراف به تنهایی وجود ندارد. در حال حاضر، کرنوگراف تنها، به معنای ابزاری ورزشی است که فقط زمان را اندازه گیری می کند. این ابزار به خودی خود ساعت نیستند. بلکه ابزارهای ساده اندازه گیری زمان هستند.

البته ساعت‌های مجهز به کرنوگراف، می‌توانند گواهینامه کرنومتر را دریافت کنند. در صورتی که با الزاماتی که قبلاً توضیح دادیم مطابقت داشته باشند. در این مورد، کرونوگراف فقط یک عملکرد اضافی در نظر گرفته می شود و هیچ تاثیری بر آزمایش های انجام شده توسط COSC ندارد. بلکه تنها شرط این است که ساعت زمان فعلی را با دقت بالایی نشان دهد.

 

تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر - ساعت مچی امگا مدل 212٫30٫44٫52٫03٫001
تفاوت ساعت کرنوگراف و کرنومتر – ساعت مچی امگا مدل 212٫30٫44٫52٫03٫001

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی امگا مدل 212٫30٫44٫52٫03٫001 کلیک کنید.

 

چند مدل ساعت دارای کرنوگراف

 

1 : ساعت مچی لونژین مدل L2.816.4.53.2

این مدل از ساعت مچی لونژین دارای اعداد عربی بزرگ و درخشان و شمارنده کرنوگراف 30 دقیقه‌ای فوق‌العاده بزرگ در موقعیت ساعت 3 می باشد.

 

ساعت دارای کرنوگراف - ساعت مچی لونژین مدل L2.816.4.53.2
ساعت دارای کرنوگراف – ساعت مچی لونژین مدل L2.816.4.53.2

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی لونژین مدل L2.816.4.53.2 کلیک کنید.

 

2 : ساعت مچی امگا اسپید مستر مون واچ پروفشنال مدل 310.30.42.50.01.001

این مدل از ساعت مچی امگا هنوز هم کمابیش شبیه همان چیزی است که بیش از 50 سال پیش در ماموریت آپولو 11 استفاده شد.

 

ساعت دارای کرنوگراف - ساعت مچی امگا اسپید مستر مون واچ پروفشنال مدل 310.30.42.50.01.001
ساعت دارای کرنوگراف – ساعت مچی امگا اسپید مستر مون واچ پروفشنال مدل 310.30.42.50.01.001

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی امگا اسپید مستر مون واچ پروفشنال مدل 310.30.42.50.01.001 کلیک کنید.

 

3 : ساعت مچی تگ هویر مدل CAR201W.BA0714

این مدل از ساعت مچی تگ هویر دارای کرنوگراف، سایز قاب 43 میلی متر، موتور اتوماتیک و قفل پروانه ای می باشد.

ساعت دارای کرنوگراف - ساعت مچی تگ هویر مدل CAR201W.BA0714
ساعت دارای کرنوگراف – ساعت مچی تگ هویر مدل CAR201W.BA0714

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی تگ هویر مدل CAR201W.BA0714 کلیک کنید.

 

چکیده

کرنوگراف یک قابلیت برای اندازه گیری دوره های زمانی کوتاه است. استفاده از ساعت کرنوگراف بسیار آسان است. برای تنظیم کرنوگراف دکمه هایی قرار دارد که عملکرد شروع، توقف و تنظیم مجدد کرنوگراف را انجام می دهند. کرنومتر نیز یک ساعت با دقت بالا است. COSC یک گواهینامه سوئیسی است. این سازمان مسئول تست دقت ساعت های ساخت سوئیس مطابق با استاندارد بین المللی ISO 3159 است.

شما می توانید یک کرونوگراف داشته باشید که یک کرنومتر است. البته لازم نیست یک کرنومتر یک کرنوگراف باشد.

 

برای مشاهده و خرید ساعت مچی کرنوگراف دار کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]